Изјаве Анђеле Грабеж, Марка Јефтића и Горана Пековића

Плакат студенткиње ФДУ Анђеле Грабеж победио на конкурсу Уједињених нација за конференцију о одрживом развоју. Њен колега Марко Јефтић европски је победник тог међународног такмичења. Анђела Грабеж, апсолвент специјалистичких студија „Реклама и медији“ на Факултету драмских уметности у Београду, примила је у Њујорку награду за плакат који је осмислила за наредну конференцију Уједињених нација о одрживом развоју у Рио де Жанеиру. Њено решење победило је у конкуренцији 568 учесника из 17 земаља

 

 

Победнички плакат Анђеле Грабеж

 

Плакат под којим ће се решавати глобални проблеми Анђела је, каже, осмислила за непуна два дана. Као инспирација послужила јој је фотографија коју је снимио њен пријатељ Кевин О’Мара из Америке. Највише је поносна на свој слоган „Снага сунца. Користите је паметније“.

„Хтела сам да будем директна, јасна, једноставна и хтела сам да дам визуелни опис текста који сам већ знала. Знала сам шта хоћу да кажем и хтела сам да се бавим баш сунчевом енергијом и да има смисла о њој говорити у Рио де Жанеиру“, рекла је Анђела Грабеж.

Њен колега Марко Јефтић европски је победник истог међународног такмичења. Иако му је прва љубав режија, каже да и у оглашавању може да покаже своју креативност. Његов плакат упозорава на неповратно искоришћавање природних ресурса.

„Мислим да је еколошка ситуација таква да неповратно и непрекидно трошимо животне ресурсе и мислим да је спој клупка, као нечег што се одмотава у бескрај и планете земље, добра комбинација да се укаже на хитност потребе да што пре реагујемо“, каже Марко Јефтић.

Анђелина и Маркова награда велико су признање и професорима на Факултету драмских уметности.

„Мислим да и скептици не помишљају да кажу ништа више, јер смо доказали да смо светска школа број један када је у питању комуникација и креативност у оквиру адвертајзинга“, каже Горан Пековић, професор на Факултету драмских уметности.

Пре Њујорка, где ће бити изложен Анђелин победнички плакат, њен, али и Марков рад, већ су били изложени на Канском фестивалу, у оквиру социјално одговорног маркетинга.

 

РТС