Хиљаде родитеља спремно да децу не пусти на малу матуру уколико ни после њихове петиције, за коју планирају да прикупе 10 хиљада потписа, Министарство просвете не укине трећи тест.
Реакције, које је изазвала најава трећег теста на малој матури, не стишавају се. Хиљаде родитеља из целе Србије спремно је да децу не пусти на малу матуру уколико ни после њихове петиције, за коју планирају да прикупе 10 хиљада потписа, Министарство просвете не укине трећи тест. Фејсбук група „Родитељи и наставници против нове мале матуре“, до сада окупља око 900 родитеља и наставника.
Санда Кнежевић каже да су родитељи против трећег додатног теста зато што су деца већ преоптерећена обимним планом и програмом рада.
„Не може осмогодишње школовање да се сажме у неколико сати и тестова. Сем тога, додатни тест изискује додатне трошкове за родитеље због уџбеника и припрема“, додаје Санда Кнежевић.
Ни наставницима није ништа јасније. У јавности се трећи тест назива различито, као тест општег знања и као тест опште културе.
Професорка српског језика Јасмина Станковић каже да професори нису против теста.
„Ми професори волимо да се вреднује знање наше деце и оно треба да се вреднује. Међутим, сматрамо да нам треба омогућити да лакше урадимо тај посао“, каже професорка Станковић. Она додаје да стално мењање термина, непостојање литературе, необавештеност родитеља, само отежава посао.
Трећи тест биће из друштвених и природних предмета, како је и раније најављено, тврде креатори тестова на малој матури.
Срђан Вербић из завода за вредновање квалитета образовања каже да су ђаци увежбавали тест претходне две године.
„То смо звали композитним тестом и ђаци су га радили и у шестом и у седмом разреду. Ђаци тачно знају како изгледа тај тест и нису имали никакав посебан проблем“, додаје Вербић.
На тесту ће се тражити примена знања. Ипак, креатори теста свесни су за шта су кадри наши ђаци.
„Овај пут нећемо дати добар тест функционалног знања јер то не би било фер. Многе ученике нису подучавали на тај начин. Већину су учили фактографију. Питања ће бити, на пример, зашто је Сахара непогодно место за живот или чему служи желудац“, објашњава Вербић.
Министарство просвете се до сада није огласило на примедбе родитеља.
Стручњаци поручују да родитељи треба више да верују у своју децу, а ђаци у сами себе и своје знање. Тако ће, кажу, лакше и успешније показати оно што сигурно знају.