РТВ
(слика из архиве)
Светски дан наставника, посвећен суштинској улози наставника у пружању релевантног и одговарајућег знања деци, младим људима и одраслима, обележава се данас.
Процењује се да у свету недостаје 10,3 милиона нових наставника да би се достигли међународно договорени образовни циљеви до 2015. године, објављено је прошле године, поводом 5. октобра, Светског дана наставника.
Међународне организације у прошлогодишњој поруци, апеловале су на владе, заједнице, националне и међународне институције широм света да обнове своју посвећеност наставницима, посебно у најсиромашнијим земљама и оним подручјима у којима су се дешавали конфликти или катастрофе.
Недостатак квалификованих учитеља један је од највећих изазова за постизање циљева Дакарског оквира за акцију „Образовање за све“, а на учитељску професију све више утичу и економске, социјалне, научне и технолошке потребе, као и насиље у школама.
tabla
Суочени са великим очекивањима, учитељи се често осећају потцењенима, без довољне подршке и лоше професионално опремљени да се носе са реалношћу средине у којој раде.
Најбољу почаст наставницима одаћемо ако им дамо пристојне радне услове – да испуне своју мисију у припреми млађих генерација да постану одговорни грађани, снабдевени знањем и вештинама како би обликовали одрживу будућност, наведено је у прошлогодишњој поруци руководства UNECSO-а, UNICEF-а, UNDP, MOR-а и Интернационале образовања.
Низак статус, мале плате и лоши радни услови нарушавају права наставника, а тиме обесхрабрују и талентоване младе људе да се придруже и остану у наставничкој професији.
Светски дан учитеља проглашен је 5. октобра 1993. године од Уједињених нација, а његов циљ је да истакне и нагласи улогу учитеља у образовању и развоју деце и истакне принципе и препоруке о положају учитеља и наставника.
Наставници у Србији свој дан обележавају у ишчекивању да им буду исплаћене заостале јубиларне награде и отпремнине.
Почетком ове школске године 158 наставника проглашено је технолошким вишком, а 2.682 радника остало без пуног фонда часова.