Komisije ministarstva prosvete do sada ocenile oko 130 osnovnih i srednjih škola. Najčešća ocena trojka, tek nekolicina dobila četvorku, što je ideal
PALE su i prve jedinice! U vrednovanju škola, koje je počelo prošle godine, najslabiju ocenu dobile su, zasad, osnovne škole ”Jovan Popović” iz Suska kod Beočina i ”Vuk Karadžić” iz Tutina. Od oko 130 do sada pregledanih škola, većina je dobila trojku.
Prema do sada prikupljenim podacima, četvorkom, inače najvišom ocenom, mogu da se pohvale OŠ ”Karađorđe” iz Beograda, Ugostiteljsko-turistička škola u Vrnjačkoj Banji i Poljoprivredna škola sa domom učenika u Valjevu.
Prema rečima Ilije Pešića, direktora škole iz Suska, kriterijumi za škole postavljeni su visoko i teško ih je ispuniti. Ipak, ispunili su jedan koji ih je možda i koštao neprelazne ocene. Naime, oni neguju neobičnu tradiciju. Svaki đak prvak na početku školske godine učitelju u ukrašenoj korpi donese živog petla. U školi objašnjavaju da se takav običaj neguje kako bi deca bila vredna poput petla, ranoranioci, glasni, a jednog dana i gazde u svom dvorištu.
– Jeste da smo dobili jedinicu, ali zadovoljni smo što smo za kratko vreme uspeli da ispunimo 30 odsto standarda koji su uspostavljeni pre godinu dana – kaže Pešić. – Komisija nam je najviše zamerki našla u ocenjivanju i podršci učenicima, a ni grejanje nam nije najbolje.
Da je jedinicom ocenjena i škola u Tutinu, potvrdio nam je Žarko Milosavljević, načelnik Školske uprave Raškog okruga. Ostale u ovom okrugu su, kaže, bolje prošle, a Ugostiteljska je dobila čak četvorku.
U tri banatska okruga ocena je u proseku – trojka. Prema rečima Staniše Banjanina, načelnika školske uprave u Zrenjaninu, nije bilo nijedne ni najbolje ni najslabije ocene.
– Četvorka je ideal i ako strogo primenjujemo sve kriterijume teško da neka škola dobije pravu četvorku – smatra Banjanin. – Niko ne treba da se plaši, pa ni nastavnici ako dobiju jedinicu, jer neće trpeti nikakvu kaznu, već će im samo biti ukazano šta treba da promene.
Plan je da se godišnje pregleda oko 400 škola. Kako objašnjava Gordana Cvetković, načelnik Školske uprave Beograda, kontrola svake škole je obiman posao i prvo se analizira dokumentacija, postignuća na završnom ispitu, a onda, najavljeno, u dogovoru sa upravom, škola se posećuje. Savetnici kontrolišu bar 40 odsto nastave, razgovaraju sa učenicima i njihovim roditeljima. Na osnovu svega toga se daje konačna ocena.
Večernje novosti