Крајем претходне седмице само је корекција једне речи делила сва четири репрезентативна синдиката од потписивања Споразума. Министарство, међутим, тада није имало слуха нити снаге да препозна важност тренутка и изађе у сусрет просветним радницима. Након четрнаест недеља штрајка, мноштва синдикалних активности и бројних сусрета са представницима Министарства, стекли су се услови за потписивање Споразума на којем су радили и ставове усагласили представници сва четири репрезентативна синдиката. Желимо да верујемо да разлике у нашим садашњим мишљењима нису еквивалент разлика у нашој професионалној етици.
11.02.2015. године ГСПРС НЕЗАВИСНОСТ и Синдикат образовања Србије су потписали Споразум и ПКУ, а на инсистирање ГСПРС НЕЗАВИСНОСТ Министарство просвете, науке и технолошког развоја је оставило могућност УНИЈИ СПРС и СРПС да то учине 18.02.2015. године (након одржаних седница органа, заказаних за 16.02.2015. године).
На конформистичко питање које одражава дух времена у којем постојимо – шта смо добили овим Споразумом – намеће се недвосмислен и непорецив одговор – ништа, јер све што имамо изборили смо упорним и одлучним штрајком и преговорима. Ту, дакле, нема речи о пуком добијању.
Много је интригантније питање: шта нам је чинити, јер нам предстоји низ значајних активности које ће обликовати позицију просветних радника и читавог образовног система у будућности. То је, првенствено, израда платних разреда, који би требало да избришу вишедеценијску неправду и маргинализацију образовања у односу на све друге чиниоце јавног сектора. Ту је, такође, и истрајно преговарање о Новогодишњој награди, која би требало да ублажи ударац мера Владе на неоправдано ниске плате просветних радника. Када је реч о преговорима, ту је увек посреди избор између два зла; сваки компромис подразумева извесно одрицање и одступање од полазишта. Наша је процена да у овим околностима корист од укључења у процес израде платних разреда, преговори о динамици исплате награде и непрестани мониторинг над спровођењем Споразума, као и могућност поновног активирања штрајка – превазилази могућу штету од конотација неповољних за просветне раднике.