Forma ili sustina
 
Крајем претходне седмице само је корекција једне речи делила сва четири репрезентативна синдиката од потписивања Споразума. Министарство, међутим, тада није имало слуха нити снаге да препозна важност тренутка и изађе у сусрет просветним радницима. Након четрнаест недеља штрајка, мноштва синдикалних активности и бројних сусрета са представницима Министарства, стекли су се услови за потписивање Споразума на којем су радили и ставове усагласили представници сва четири репрезентативна синдиката. Желимо да верујемо да разлике у нашим садашњим мишљењима нису еквивалент разлика у нашој професионалној етици.
11.02.2015. године ГСПРС НЕЗАВИСНОСТ и Синдикат образовања Србије су потписали Споразум и ПКУ, а на инсистирање ГСПРС НЕЗАВИСНОСТ Министарство просвете, науке и технолошког развоја је оставило могућност УНИЈИ СПРС и СРПС да то учине 18.02.2015. године (након одржаних седница органа, заказаних за 16.02.2015. године).
На конформистичко питање које одражава дух времена у којем постојимо – шта смо добили овим Споразумом – намеће се недвосмислен и непорецив одговор – ништа, јер све што имамо изборили смо упорним и одлучним штрајком и преговорима. Ту, дакле, нема речи о пуком добијању. 
Много је интригантније питање: шта нам је чинити, јер нам предстоји низ значајних активности које ће обликовати позицију просветних радника и читавог образовног система у будућности. То је, првенствено, израда платних разреда, који би требало да избришу вишедеценијску неправду и маргинализацију образовања у односу на све друге чиниоце јавног сектора. Ту је, такође, и истрајно преговарање о Новогодишњој награди, која би требало да ублажи ударац мера Владе на неоправдано ниске плате просветних радника. Када је реч о преговорима, ту је увек посреди избор између два зла; сваки компромис подразумева извесно одрицање и одступање од полазишта. Наша је процена да у овим околностима корист од укључења у процес израде платних разреда, преговори о динамици исплате награде и непрестани мониторинг над спровођењем Споразума, као и могућност поновног активирања штрајка – превазилази могућу штету од конотација неповољних за просветне раднике.