Директори школа који су се оглушили о обавезу о преузимању технолошких вишкова, сносиће одговорност, најавио је данас министар просвете, науке и технолошког развоја Младен Шарчевић.
– Да ли ће то бити дисциплински поступак, да ли раскид радног односа, видећемо, али морамо укључити пре свега школске одборе. Идемо редовним поступком преко школских одбора, идемо на директоре, следе просветна инспекција, па инспекција рада. Упорном акцијом смо то сада довели на један број који можемо контролисати и урадити пешке једног по једног – изјавио је министар.
Он је за РТС истакао да дуално образовање није замишљено тако да доведе до технолошких вишкова у школама и указао да је професор из школе ментор ученику на пракси у некој установи.
Шарчевић је рекао и да му је драго што у оквиру Сајма књига годинама тече манифестација сајма „Учила и образовања“.
– Ту имамо прилику да покажемо јавности нека нова достигнућа када је у питању наставна технологија, одређени пројекти, инклузија која се примењује у нашим школама на разним нивоима, када су у питању примери добре праксе и, нарочито актуелно ове године, примери дуалног образовања који имају највише штандова, а везано је за средње-стручно и високо образовање – објашњава министар Шарчевић.
Он каже и да се пре два дана састао са турским амбасадором у Министарству просвете и да је током те редовне посете, педвиђене агендом, поменута и тема школа турског имама Фетулаха Гулена.
Министар напомиње да има много турских оснивача школа по целом свету и да нико није поставио питање да ли те установе раде квалитетно или не.
– То су 90 одсто српски држављани у тим школама, а Србија је суверена држава и поступаће по својим законима. Ако је неко добио акредитацију да ради по истим тим законима и исти амбасадор је био на отварању и ако се променила политика те државе, а ми на влади добијемо нека званична саопштења, влада ће о томе расправљати – истакао је Шарчевић.
БЛИЦ