РТС
(архивска фотографија)
Наставници често праве распоред часова према себи, а на штету ђака, кажу у Инспекцији Министарства просвете. Предмета у школама има много, па је и израда доброг распореда часова, који ће одговарати свима, често неизводљива, кажу запослени у школама.
Најчешћи разлози за лоше резултате ученика или дисциплинске проблеме су преобимно градиво, лоша предавања и неозбиљности ђака. Понекад томе доприноси и распоред, по којем, на пример, ученици петог и шестог разреда имају и више од шест часова дневно.
Иако се распоред мења током школске године, распореди су увек пуни, па има дана од којих ђаци стрепе, али и оних када им време брзо прође. Поједини ђаци кажу да је проблем што се распоред прави онако како наставницима одговара.
Запослени подсећају да предмета има много, па је и израда доброг распореда часова који ће одговарати свима, често неизводљива.
Сузана Ђеретић из Основне школе „Вук Караџић“ каже да је распоред часова веома тешко направити, јер мора да се води рачуна о обе стране у наставном процесу.
„Распоред обично прави наставник који у томе има искуства, а проблем се јави када наставници раде у две или три школе“, истиче Ђеретићева.
„Води се рачуна о деци, али можда мало мање, јер је наставник ту одговорно лице које има своје радне обавезе“, наводи Мирјана Бићанин, директорка Основне школе „Дринка Павловић“. Она додаје да ће се деца пре прилагодити распореду него запослени с обзиром на то да немају друге обавезе сем школе.
Због тога, често, деца имају двочас из једног предмета, или су захтевнији предмети у истом дану.
Школски психолог Љиљана Филиповић каже да су непосредне последице то што су деца уморна, деконцентрисана, а самим тим слабије разумеју и прихватају градиво.
„Понекад су им идеална решења бежање са часова да би себе растеретили обавеза које су им за тај дан претешке“, истиче Филиповићева.
У Инспекцији потврђују оно што и сама деца примећују, да наставници често направе распоред према себи, а на штету ђака.
„Деси се да професор током радне недеље себе ослободи једног радног дана, а има пун фонд часова. У свим овим случајевима налажемо директору као одговорном лицу да то исправи“, истиче Велимир Тмушић, начелник Инспекције Министарства просвете и науке.
Инспектори кажу да иако не постоји подела на тешке и лаке предмете, обавезе треба да буду што правилније распоређене. У данима када деца већ имају шест часова, кажу, не би требало да буде било каквих додатних часова.
РТС