Šta nam pravite od dece
Na završnom ispitu osnovaca đaci rešavali skandalozno lake zadatke, od kojih pojedini nisu ni za prvi osnovne. Nema mesta za sve koji bi da upišu neku prestižnu školu
BEOGRAD – Učinili im medveđu uslugu.
Laki zadaci na završnom ispitu osnovnih škola i dozvoljeno prepisivanja u pojedinim odeljenjima krivi su za pometnju koja je nastala posle objavljivanja rezultata! Kako je mnogo đaka osvojilo veliki broj bodova, trenutno nema dovoljno mesta za sve one koji bi da se upišu u neku od prestižnih srednjih škola.
– Neka od pitanja na testu bila su takva da sam se zapitala da li mi je dete u proteklih osam godina pohađalo specijalnu školu – rekla nam je majka Miloša P., koja je juče otišla da ga upiše u Elektrotehničku školu. Prema njenim rečima, u učionici u kojoj je polagao malu maturu, nastavnici nisu reagovali na prepisivanje.
Bogoljub Lazarević, pomoćnik ministra u sektoru za srednje obrazovanje, potvrdio je da je ove godine veći broj prosečnih đaka bolje uradio prijemni, ali je rekao da supervizori nisu uočili prepisivanje. Na naše pitanje o povećanju broja mesta u pojedinim školama, Lazarević kaže:
– Nakon završenog upisnog kruga sagledaćemo stanje i potrebe učenika, pa ćemo doneti konačnu odluku.
Milka Canić, lektor i diplomirani filolog, kaže za Kurir da su zadaci iz srpskog jezika bili laki i da đaci nisu pokazali pravo znanje.
– Ministarstvo će morati da pronađe način da reši problem. I sam ministar je priznao da su zadaci bili lakši jer je ovo prvi put da se đaci upisuju u srednje škole polaganjem male mature. Tek kad ne budu postojale zbirke iz kojih se uči za prijemni i kad deca ne budu unapred znala zadatke, moći ćemo da kažemo da deca koriste svoju glavu – tvrdi ona.
A da li su testovi bili zaista laki, procenite sami.
* Zadaci iz matematike
* Zadaci iz srpskog jezika
K. Martić – S. Živković
Direktor Matematičke gimnazije: Zaprepašćen sam!
Srđan Ognjanović, direktor Matematičke gimnazije, kaže da je zaprepašćen pojedinim zadacima na prijemnom iz matematike, pošto potcenjuju dečje znanje i mogućnosti.
– Zadaci su bili toliko prosti da bi svako mogao da ih reši. Ovako lak prijemni ide na štetu odličnim đacima, a pomaže onim lošijim i daje im šansu da se provuku. Da su zadaci teži, to ne bi bilo moguće. Mišljenje društva matematičara Srbije i moj stav je da bi završni ispiti morali da sadrže sve nepoznate zadatke – smatra Ognjenović.
Kurir