Извор: N1
„Црвени модел би у многим општинама био врло оптималан, јер би на њега указивали подаци, али када не располажете тим подацима, долазимо у ситуацију као у Војводини да средњошколци са онлајн пређу на комбиновану наставу када са терена добијамо информације да је ситуација гора“, рекла је Весна Војводић из синдиката просветних радника „Независност“.
Како је рекла Војводић, за просветне раднике је најважније да Тим за школе и Министарство просвете „више не мешају моћ и право“.
„Они имају моћ да одреде како ће да изгледа школовање наше деце и у основним и средњим школама широм земље, али им то не даје право да прикривају податке на основу којих доносе одлуке. Јавност не може да дозна која је ситуација по општинама и градовима и да на основу тога ми не можемо да према правилима видимо која би зона рада била најоптималнија. Ако су сами одредили правила, онда је ред да правила поштују. Ако је све чисто и поштено нема разлога да јавност буде ускраћена за те податке“, сматра Војводић.
На питање шта би био предлог просветних радника за почетак другог полугодишта, Војводић је рекла да би наставак школе требало да буде у складу са индикаторима које је Тим за школе донео у августу.
„Ако знамо да није једини индикатор проценат ученика који су заражени, него тамо има и који је број грађана на сто хиљада који су позитивни, онда је јасна ствар зашто се циља нешто друго. Ако смо чули да Нови Сад има дневно око хиљаду заражених, онда је јасно да Нови Сад по тим подацима испуњава услов да пређе у црвену зону. Црвено то значи онлајн настава, мора се увести када имате 300 или више заражених на сто хиљада становника“, рекла је Војводић.