Нa међународном тестирању образовних постигнућа, ђаци из Србије су из математике и природних наука постигли боље резултате од међународног просека. На претходним тестирањима ђаци из Србије имали резултате испод просека.
У међународном истраживању образовних постигнућа, српски ђаци четвртог разреда основне школе су из математике и природних наука остварили боље резултате од просечних.
У ТИМШ истраживању (Trends in International Mathematics and Science Study), које је изведено током 2011. године, четвртаци из Србије су из математике и природних наука остварили 516 поена, док је просек ТИМШ скале за резултате 500 бодова за обе области.
„То значи да су наши ђаци остварили натпросечан резултат“, рекао је министар Жарко Обрадовић на представљању најновијих резултата међународног постигнућа ученика.
У истраживању, које је на спроведено на међународном нивоу, учествовало је 600.000 ђака четвртог и осмог разреда из 63 земље и 14 субнационалних ентитета.
Четвртаци из Србије су, када је у питању математика, бољи од вршњака из Алберте (Канада), Шведске, Малте, Норвешке, Хрватске, Новог Зеланда, Шпаније, Румуније, Пољске, Турске.
“Ученици из Словеније, Аустралије, Мађарске, Чешке, Италије не разликују се од просечног учинка ђака из Србије“, рекао је менаџер истраживања Дејан Станковић.
У Србији је до сада три пута рађено ТИМШ истраживање и ђаци из Србије никада нису остварили овакве резултате.
На тестирању 2007. године у области математике освојили су 486 поена, а из природних наука (биологија, хемија, физика и географија) 470 поена, што их је, као и 2003. године, сврстало у групу оних који су испод просека.
Национални координатор ТИМШ 2011. Слободанка Гашић Павишић навела је да су резултати показали да наши ученици имају више самопоуздања него што је просек, а да су ђацима из азијских земаља, који иначе постижу најбоље резултате, недостаје самопоуздање.
Истраживање се ради сваке четири године почев од 1995. и спроводи га Међународно удружење за евалуацију образовних постигнућа из Амстердама, у сарадњи са партнерским организацијама, попут Института за педагошка истраживања, који је национални центар за Србију.
РТС