РТВ djaci skola ucionica 2

Резултати на завршном испиту у основним школама бољи су од резултата прошлогодишњих пријемних испита за 15 одсто, кажу у школској управи Нови Сад. Неке школе су у самом врху по резултатима што значи да се у њима континуирано квалитетно ради, али у нашој земљи још не постоји режим оцењивања школа, којим би добре биле награђене, а оне мање добре сносиле одређене последице.

Које су то најбоље школе, постоје ли санкције за оне наставнике који нису посвећени својој професији и може ли се и како оценити њихов рад, само су нека од питање на која још нема одговора. Екстерном евалуацијом школа они би се могли пронаћи.

„То је један нови систем који је прилично другачији. Наиме, није све подређено одласку на час, већ се иде и много даље у процењивању. Гледа се однос међу запосленима, руковођење школом, оцењује се комуникација. Све је то битно у постизању резултата“, каже Петар Виђикант, из школске управе Нови Сад.

До 2013 године просветни саветници у свих 18 школских округа требало би да буду оспособљени да оцењују школе, истиче он. У Холандији се сличан систем спроводи већ три године

„Обавеза сваког наставника који има посао на неодређено време је да сваке године прави сопствене развојне планове. Те планове морамо да спроводимо и да посебно обраћамо пажњу на рад са децом која су у заостатку или спорије уче. Директор школе и интерни тренер проверавају и оцењују наш рад и успех ђака. На основу тога нас вреднују“, каже за Радио-телевизију Војводине Кор Емелкамп, наставник у основној школи у Холандији.

Оцена наставника не би требала да буде само нумеричка вредност, већ нешто што би коначно утицало на унапређења рада у школама и на њихов рејтинг. А да ли би такве промене предупредиле штрајкове, који се пред почетак школе скоро сваке године најављују, питање је.

„Логично је да сви желимо да, ако стварамо услове за рад наставницима и инсистирамо на њиховом усавршавању, направимо разлику између оних који раде и оних који не раде“, нагласио је Жарко Обрадовић, министар просвете и науке.

Кључна ствар су резултати у образовању и васпитању ученика, слажу се саговорници и они се морају континуирано и системски пратити.

Најављене новине донеће одговоре, али не можемо се отети утиску да је све то могло и раније.