Резултате инклузије у образовни систем Србије у Савету за људска права у Женеви представио је министар Жарко Обрадовић. Циљ скупа био је да се истакну постигнути резултати и научено на пољу инклузивног образовања за децу са посебним потребама.
На позив регионалног центра УНИЦЕФ-а, министар просвете, науке и технолошког развоја Жарко Обрадовић представио је у Женеви искуства и резултате увођења инклузије у образовни систем Србије, наводећи да је обучено око 15.000 наставника, као и да је трећина основних школа повећала упис деце са сметњама у развоју и инвалидитетом у први разред у 2010. години.
Како је саопштило Министарство просвете, на 22. сесији Савета за људска права у Женеви, Обрадовић се обратио учесницима конференције „Инклузивно образовање за децу са сметњама у развоју: примери из Централне и Источне Европе и региона независних држава“, а циљ скупа је да се подигне видљивост рада у региону и да се истакну постигнути резултати и научено на пољу инклузивног образовања за децу са посебним потребама.
Србија је препозната као земља у којој је политика инклузивног образовања донела позитивне промене у животима деце са сметњама у развоју и инвалидитетом, наводи се у саопштењу.
Осим Србије, којој је на овај начин одато признање у области инклузивног образовања, своје резултате су представиле и Јерменија, Црна Гора и Македонија.
Министар Обрадовић говорио је о иновацијама, као што су национални оквир за праћење напретка у смањењу неједнакости у образовању и мрежи подршке инклузивном образовању у којој заједно раде Влада Србије и више од 50 националних организација цивилног друштва, наводи се у саопштењу.
Из Министарства поручују и да значај ове теме потврђује и одлука да се у септембру о њој разговара и на Генералној скупштини УН.
РТС