Уницеф похвалио Србију

Србија је због укључивања деце са посебним потребама у образовни систем на свим нивоима добила похвалу од Уницефа на састанку у Њујорку, рекао министар просвете Жарко Обрадовић.

Образовни систем у Србији је такав да укључује децу са посебним потребама на свим нивоима и наша земља је због тога добила признање на састанку Извршног одбора Уницефа у Њујорку, рекао је министар просвете Жарко Обрадовић.

Из гостовања Жарка Обрадовића у Дневнику РТС-а

„Од земаља централне и источне Европе и земаља бившег Совјетског Савеза они нас сматрају земљом која је направила највећи напредак на том пољу. За нас је тај сусрет у Њујорку и излагање био веома значајно, зато што се показало да је и то део образовног система Републике Србије“, рекао је Обрадовић гостујући у Дневнику РТС-а.

Ранијих година деца са сметњама у развоју ишла су у специјалне школе. Од 2009. године и та деца, укључена су у редован образовни систем, уче заједно са својим вршњацима, склапају пријатељства и јачају самопоштовање.

„Ми смо позвани од стране Уницефа да као једна од земаља региона представимо своје резултате и покажемо како смо успели да децу са посебним потребама укључимо у образовни систем у толиком броју“, објаснио је министар просвете.

Обрадовић је указао и да је Србија позвана да 1. марта у Женеви на Конференцији о људским правима, на делу који је посвећен дечијим правима и образовању, упозна присутне са резултатима Србије у укључивању деце са посебним потребама у образовни систем“, рекао је Обрадовић.

Према његовима речима, ситуација није идеална, посебно због чињенице што се према прописима, у одељењима где се укључе два детета са посебним потребама, број ученика смањује за шест, што формално доводи до појаве прекобројних одељења. Слично је и у предшколским установама где се укључивањем једног детета са посебним потребама, број деце у групуи смањује за три.

Министар просвете је рекао да ће се на свеобухватан начин решавати и питање персоналних асистената који помажу деци са посебним потребама, као и да ће држава гледати како да финансијски помогне.

„Ту врсту помоћи одређују стручне комисије, за које је надлежно министарство за социјална питања. Комисија одређује ком је тачно детету потребан персонални асистент и то не само на нивоу основне школе већ и на нивоу факултета. Очигледно је да ће то бити питање које ћемо ми решавати у годинама које долазе“, рекао је Обрадовић.

Он је рекао и да Министарство просвете има сјајну сарадњу са Удружењем студената са хендикепом и да генерално покушава да помогне не само са студентима који су на буџету, већ и самофинансирајућим студентима.

РТС