Костић: Бодовање по успеху најправедније
Помоћник министра просвете и председник Републичке уписне комисије Зоран Костић рекао да је бодовање ученика према успеху из основне школе најправедније у овом тренутку и да ће уколико буде доста ученика са истим бројем бодова једно од решења бити и проширење одељења у средњим школама.
Бодовање ученика према успеху из основне школе најправедније је у овом тренутку а уколико буде доста ученика са истим бројем бодова једно од решења биће прошерење одељења у средњим школама, изјавио је председник Републичке уписне комисије Зоран Костић.
Осмаци данас предају листу жеља за упис у средњу школу а максималан број бодова из основне школе је 60.
Пласман на међународним такмичењима у зависности од места доноси још од 14 до 20 бодова, а на републичким такмичењима од четири бода до осам бодова.
„Ми смо то и прошле године дозвољавали. Једноставно уколико постоји велики притисак ученика, тада директори школа од нас траже да се дозволи проширење одељења и ми смо то дозвољавали и прошле године. Видећемо колико је таквих случајева бити“, рекао је Костић гостујући на РТС-у.
Костић каже да ће се у обзир узимати и резултати са међународних и републичких такмичења, као и да је било предлога да се уваже и резултати са нижих такмичења, али да ту солуцију нису разматрали.
„У овом тренутку Комисија је донела одлуку да се деца упишу на основу успеха и то је најправеднији начин, с обзиром на ванредне околности. Министарство просвете нити је желело, нити је учествовало у томе да неко покраде тестрове“, нагласио је Костић.
Пре двадесетак година упис је обављан без проблема на овакав начин, рекао је Костићи, и додао да је ово једини могући начин да се обави рангирање.
Костић је подсетио да данас почиње попуњавање листа жеља, и додао да ако деца буду попунила 20 жеља сигурно ће бити уписана, јер места има довољно за све.
На констатацију да нису све школе исте као и да нису све петице исте, Костић је рекао да није у реду причати о тежини петице или четворке, јер је професор предлагач оцене, а оцену утврђује одељенско веће, као и да свака школа има Правилник о оцењивању.
Председник републичке уписне комисије је казао да се залаже да се задржи завршни испит јер се на њему проверава степен усвојености стандарда постигнућа, подиже ниво квалитета образовања док је селекција ученика тек на трећем месту.
РТС