Đaci koji su učestvovali u testiranju kažu da ih je rešavanje zadatog podstaklo na razmišljanје
BEOGRAD – PISA istraživanje, najveća međunarodna provera postignuća učenika, u toku je u Srbiji, a đaci Medicinske škole „Nadežda Petrović“ među prvima završavaju testiranje, navodeći da zadaci nisu bili teški i da podstiču na razmišljanje.
Učenici ove zemunske škole u sredu su rešavali takozvani test „papir – olovka“, a danas i test u elektronskoj formi, za šta im, prema rečima organizatora, treba oko 45 minuta.
Test „papir – olovka“ je rešavalo 35 đaka, a današnji 14.
Sumirajući jučerašnje utiske, učenica prvog razreda Jelena Počante rekla je da su zadaci bili jako interesantni.
„Neki teži, neki lakši, ali drugačiji od onog što radimo u školi. Bilo je zanimljivo“, rekla je Jelena i navela da njoj lično više leže prirodne nauke.
Učenica Sanja Maričić kaže da su to testovi za koje je potrebna logika i razmišljanje, i njoj je kao i njenoj drugarici bilo interesantno i zabavno.
Sa njima se slaže i Leontina Popović, koja je navela da je tokom dvočasovnog testiranja uradila sve zadatke i da očekuje da i danas bude zanimljivo, jer rade elektronske zadatke.
Testiranje je počelo u 10 sati, pošto je za svih 14 učenika organizator postavio lap-topove u jednoj posebnoj učionici.
Pre početka, isključili su mobilne telefone i organizator ih je upoznao sa pravilima. Propozicije predviđaju da oni koji završe pre vremena, moraju da ostanu u učionici.
Svako pre početka ukucava šifru i kreće na posao.Direktorka Radica Stojanović navela je da ta škola treći put učestvuje u PISA testiranju. Učenici su, prema njenim rečima, izabrani metodom slučajnog uzorka, a škola je poslala spisak svih učenika koji su rođeni 1996. godine.
Stojanović je kazala da juče nije bilo prepisivanja, testovi se ne ocenjuju, a u toj školi nisu se posebno pripremali, osim u organizovanju celog posla.
„Ukazali smo đacima da treba da budu motivisani, bez obzira što nema ocenjivanja, da daju sve od sebe i pokažu sve što znaju“, rekla je Stojanović, pred start druge faze testiranja i navela da đaci koji su rešavali testove, juče i danas ne idu na časove.
Smiljana Jošić iz Instituta za psihologiju Filozofskog fakulteta, organizatora testiranja, izjavila je da je cilj testiranja da se vidi koja znanja naša deca poseduju, šta je to što oni steknu za osam godina osnovnog obrazovanja.
„Zadacima merimo koliko su stekli neko iskustvo koje će im pomoći u svakodnevnim situacijama“, rekla je Jošićeva i podsetila da su naša deca na prethodnom testiranju imala blagi porast u postignućima.
„Videćemo kako će proći ove godine, u svakom slučaju dobro je što u kontinuitetu pratimo njihova postignuća“, ocenila je ona.
Deca, kako kaže, rešavaju četiri testa, zadatke iz čitalačke, matematičke pismenosti, prirodnih nauka i prvi put ove godine rade elektronsko testiranje.
Dva sata potrebno je za testove „papir – olovka“ i oko 45 minuta za elektornsko testiranje.
Rezultati će biti poznati sledeće godine. Porede se sa rezultatima njihovih oko pola miliona vršnjaka, koji u više od 70 zemalja rešavaju iste zadatke.
Prema rasporedu škola u Beogradu, danas je zakazano testiranje i u Petoj ekonomskoj školi i srednjoj školi u Barajevu.
Sutra će testove raditi đaci Građevinske, Trgovačke i Drvo art škole.
Srbija učestvuje u PISA testiranju od 2003. godine, a znanje đaka proverava se svake tri godine. Na prethodnom testiranju Srbija je ostvarili do sada najbolje rezultate, iako su postignuća našeg prosečnog đaka i dalje ispod proseka.
Do 18. maja PISA testiranje biće sprovedeno u više od 160 škola u Srbiji, a u njemu će učestvovati 5.500 učenika, uzrasta od 15 godina.
КURIR