KRALJEVO – Zahvaljujući metodi akceleracije, deci koja su talentovana za nauku, umetnost ili sport, omogućen je raniji upis u školu ili preskakanje razreda kakvu priznaje naš sistem obrazovanja.
Pedagozi
i psiholozi ipak upozoravaju da nisu sva deca fizički i mentalno
sposobna za druženje i pohađanje nastave sa starijim učenicima, zbog
čega emocionalno pate i povlače se u sebe.
Ukoliko bilo koje dete
pokaže neki izraziti talenat ili je motivisano da uči mnogo više nego
ostali učenici, naše školstvo će mu omogućiti da preskoči barem jedan
razred.
Trinestogodišnja Tamara Rogović se ni po čemu ne razlikuje od ostalih učenika, osim što će ove školske godine završiti dva razreda. Ona je jedina učenica u Kraljevu čiji su roditelji prihvatili da završi osnovnu školu po metodi akceleracije.
„Tamara
je na kraju prvog polugodišta, tokom januara meseca, polagala ispite iz
sedmog razreda. Naravno, sve ih je uspešno položila i sada je učenik
osmog razreda. Ispite iz osmog razreda polagaće na kraju ove školske
godine“, kaže direktorka Osnovne Škole „Kraljevački bataljon“ Marina
Vučinić.
Istraživanja su pokazala da je akceleracija dobar metod
za talentovanu decu, jer su ona odgovornija i postižu mnogo bolji uspeh u
školi.
Tamarina majka Ljiljana Milošević kaže da bi preporučila, kao jedan dobar program, program akceleracije.
„To
je zaista nešto što prati evropske standarde i što omogućava đacima,
koji su sebe već tako rano pronašli, da idu putevima koji su za njih
primereni“, ističe Miloševićeva.
Tamara je vrlo rano pokazala
sklonost za slikanje i crtanje. Njeni roditelji su odlučili da joj u
tome pruže svu potrebnu potporu. Sa njom već godinama radi likovni
pedagog.
Akademska slikarka Slađana Miljković misli da bi
roditelji koji imaju talentovanu decu trebalo da slede Tamarin primer i
da ulažu u decu.
Tamara kaže da joj nikad nije dosadno da crta po ceo dan.
Kada
je u pitanju preskakanje razreda, roditelji moraju o tome da se
posavetuju sa školskim psiholozima koji će proveriti da li su njihova
deca socijalno i emotivno zrela za takav korak. Treba poći, kako kažu,
samo od toga da deca više neće odgovarati za ocene, nego polagati ispite
već u osnovnoj školi.
RTS