Ускоро директори са лиценцом

Приводи се крају израда правилника о стандардима и условима које ће морати да испуне директори основних и средњих школа у Србији. Процедура лиценцирања почиње у јулу, а прве дозволе за рад биће додељене на јесен. Први човек школе мора да буде добар педагог, психолог, менаџер, поручују стручњаци.

Ускоро ће директори око 2.000 основних и средњих школа у Србији морати да имају лиценцу. Израда правилника о стандардима и условима које ће морати да испуне директори приводи се крају, а процедура лиценцирања почиње у јулу. Прве дозволе за рад биће додељене на јесен.

Осим тога што је добар наставник и познавалац струке први човек школе мора да буде добар педагог, психолог, менаџер. Неопходно је да прати развој сваког ђака и да се непрекидно усавршава.

Директорка основне школе Дринка Павловић из Београда Милена Бићанин каже да је важно то што ће сада организација рада школа, поштовање закона, моћи да се мери нечим што је стандард и на основу тога да се утврди да ли ви то радите успешно, мање успешно или неуспешно.

„Важно је знати да ли има наде да неко улаже и даље у вас и да вас сачека да још нешто доучите, научите или просто треба схватити да ви нисте за тај посао“, каже Бићанинова.

За синдикалце, лиценцирање директора требало је завршити много раније.

Председник Уније синдиката просветних радника Србије Драган Матијевић каже да директори школа у нашем образовном систему представљају један велики проблем.

„Најпре због тога сто макар 50 посто директора школа у Србији није на том месту нити вољом професије нити вољом својих колектива него вољом својих политичких партија“, каже Матијевић.

У ресорном министарству кажу да се на почетак лиценцирања чекало због израде правилника о стандардима. Директорима ће се свакако вредновати искуство, а свој рад ће и сами оцењивати. О могућностима стицања додатних знања консултоваће се са саветницима.

Желимир Попов из Министарства просвете и науке каже да директор школе мора да буде лидер установе, не просто руководилац који технички примењује закон, него да буде лидер установе и буде предагошки менаџер.

„Шта то значи – пре свега значи да мора водити рачуна о усавршавању својих наставника, наравно и о свом стручном усавршавању. Дакле, успех ђака најпре зависи од квалитета наставника“, каже Попов.

Обука Радне групе Министарства просвете у Лондону, обухватала је и начине испитивања постојећих квалификација директора и могућности њихове надоградње.

Гордана Чапрић из Завода за вредновање квалитета образовања и васпитања каже да ако се мењају захтеви који се испред образовања постављају у складу са динамичним светом и динамичном економијом самим тим и руковођење школе некако мора своју улогу да промени.

Успешност директора школе највише зависи од сарадње са наставницима, а нарочито са родитељима, показују истраживања.

РТС