ШАРЧЕВИЋ: ПРОФЕСОРИ СУ НОСИОЦИ РЕФОРМИ

Политика
Професори су носиоци реформи и њихов углед и статус можемо и морамо да променимо, а то чинимо заједно са синдикатима, рекао је данас министар просвете Младен Шарчевић.
Он каже да је у завршној фази израда свих закона, да су у израду били укључени и синдикати, а да током јанура следи јавна расправа.
„Ово је лењ, инертан систем који треба покренути и зато треба пуно времена и треба га покренути са свих позиција. Ништа не добијамо ако смо пажњу посветили само на основну школу, факултете, универзитете, предшколске установе. Све треда да крене истовремено“, рекао је министар на Б92.
Упитан да ли очекује „мир са синдикатима“, министар је рекао да он није неко „ко сеје невоље и прави панику“, да не може унапред да каже шта ће бити или неће, али да невоље он неће производити.
„Опет нећу ни лажно уљуљкивати. Ја сам неко ко зна да решава проблеме. Родитељи и ученици већ могу да виде бољитак чим виде ред у школи, могу да виде бољитак јер уводимо информатику, спорт у школама“, каже Шарчевић.
Говорећи о увођењу униформи у школе, министар каже да је у току обрада анкети, али да очекује да ће већина пристати на униформе.
„Свако мора да схвати да је то један од сегмента реда у школи, а школа је велики мозаик. Ред је да вам не звоне мобилни телефони на часу, да долазите пристојно обучени. Сваки каменчић мозаика мора да се врати на своје место“, прецизира Шарчевић.
Шта је улога родитеља, како каже, решиће закон, који ће подићи степен и одговорности и права родитеља.
„Систем мора да се уреди, покидане нити морају да се повежу“, закључио је министар просвете.(Танјуг)
МИНИСТАРСТВО ПОЗИВА ШКОЛЕ ДА ПОШТУЈУ ПРАВИЛНИК О ОЦЕЊИВАЊУ
ИЗВОР:РТС
Бројни позиви и писане представке родитеља ученика према Министарству просвете, науке и технолошког развоја показују да поједини директори основних и средњих школа нису уважили препоруке Министарства у вези са наставком рада у школама, а посебно у делу који се односи на оцењивање ученика и реализацију писмених задатака, контролних вежби и усменог испитивања, навело је Министарство. Због тога је упућен допис директорима свих основих и средњих школа како би их још једном подсетило на обавезу поштовања правилника о оцењивању.
У допису се наводи да школе које одмах након дужих одсуствовања већине ученика због болести и непланираног прекида наставе због временских неприлика, реализују писане и усмене провере знања ученика, не примењују постојеће правилнике о оцењивању ученика у основним и средњим школама.
„Подсећамо директоре основних школа на обавезу прописану чланом 12, став 3 Правилника о оцењивању ученика у основном образовању и васпитању и директоре средњих школа на обавезу прописану чланом 15, став 3 Правилника о оцењивању ученика у средњем образовању и васпитању, у вези са начином промене распореда провера знања, што је задатак одељенских већа“, навело је Министарство.
Истиче се да ненајављене провере знања, писане и усмене, од чијих резултата зависе закључне оцене, доводе у питање кључне функције и принципе оцењивања.
„У постојећим околностима, када још увек постоје проблеми са редовношћу похађања наставе, потребно је да се планира динамика испитивања и оцењивања ученика која ће у највећој мери бити прилагођена ученицима“, наводи Министарство.










