ШТА СЕ ОД НАС ОЧЕКУЈЕ?
ШТА СЕ ОД НАС ОЧЕКУЈЕ? ДА ПОДЕЛИМО ШТО БОЉЕ ОЦЕНЕ И ДА НАС НИКО НЕ ПРОЗИВА“: НАСТАВНИЦИ НЕЗАДОВОЉНИ НОВИМ ПРАВИЛНИКОМ О ОЦЕЊИВАЊУ У ОСНОВНОЈ ШКОЛИ
Само што је ступио на снагу, нови Правилник о оцењивању у основном образовању већ је изазвао негодовање просветних радника.
На мети критика су нове одредбе члана 5 овог правилника, који ће, према тврдњи чланова Гранског синдиката просветних радника Србије „Независност“, донети велике проблеме запосленима у образовању.
Спорно решење предвиђа да, у случају да родитељи више од половине ученика из истог одељења сматрају да одређени наставник наставу и друге облике образовно-васпитног рада, вредновање, праћење, проверавање и оцењивање ученика не спроводи у складу са законом и Правилником о оцењивању, школа спроводи процедуру у којој се утврђује његова одговорност и предузимају одговарајуће мере.
Правилник о оцењивању ученика у средњем образовању и васпитању
Правилник о оцењивању ученика у средњем образовању и васпитању
На основу члана 75. став 5. Закона о основама система образовања и васпитања („Службени гласник РС”, бр. 88/17, 27/18 – др. закон, 10/19, 6/20, 129/21 и 92/23), члана 17. став 4. и члана 24. Закона о Влади („Службени гласник РС”, бр. 55/05, 71/05 – исправка, 101/07, 65/08, 16/11, 68/12 – УС, 72/12, 7/14 – УС, 44/14 и 30/18 – др. закон),
Министар просвете доноси
ПРАВИЛНИК
о оцењивању ученика у средњем образовању и васпитању
Предмет Правилника
Члан 1.
Овим правилником утврђују се начин, поступак и критеријуми оцењивања успеха из појединачних предмета, изборних програма (у даљем тексту: предмет) и владања и друга питања од значаја за оцењивање ученика и одраслих у средњем образовању и васпитању (у даљем тексту: ученик).
Сврха и принципи оцењивања
Правилник о оцењивању ученика у основном образовању и васпитању
Правилник о оцењивању ученика у основном образовању и васпитању
На основу члана 75. став 5. Закона о основама система образовања и васпитања („Службени гласник РС”, бр. 88/17, 27/18 – др. закон, 10/19, 6/20, 129/21 и 92/23) и члана 17. став 4. и члана 24. Закона о Влади („Службени гласник РС”, бр. 55/05, 71/05 – исправка, 101/07, 65/08, 16/11, 68/12 – УС, 72/12, 7/14 – УС, 44/14 и 30/18 – др. закон),
Министар просвете доноси
ПРАВИЛНИК
о оцењивању ученика у основном образовању и васпитању
Предмет Правилника
Члан 1.
Овим правилником утврђују се начин, поступак и критеријуми оцењивања успеха из обавезних предмета, изборних програма, активности (слободних наставних активности) (у даљем тексту: предмет) и владања и друга питања од значаја за оцењивање ученика и одраслих у основном образовању и васпитању (у даљем тексту: ученик).
Сврха и принципи оцењивања ученика
Правилник о обављању друштвено-корисног, односно хуманитарног рада у установама образовања и васпитања
На основу члана 85. став 21. Закона о основама система образовања и васпитања („Службени гласник РС”, бр. 88/17, 27/18 – др. закон, 10/19, 6/20, 129/21 и 92/23) и члана 17. став 4. и члана 24. Закона о Влади („Службени гласник РС”, бр. 55/05, 71/05 – исправка, 101/07, 65/08, 16/11, 68/12 – УС, 72/12, 7/14 – УС, 44/14 и 30/18 – др. закон),
Министар просвете доноси
ПРАВИЛНИК
о обављању друштвено-корисног, односно хуманитарног рада у установама образовања и васпитања
Члан 1.
Овим правилником прописују се ближи услови, начин, садржај, дужинa, местo и време обављања и друга питања од значаја за обављање друштвено-корисног, односно хуманитарног рада у установама образовања и васпитања.
Члан 2.
Друштвено-користан, односно хуманитаран рад (у даљем тексту: друштвено-користан рад), у смислу овог правилника, обухвата активности чијим се остваривањем развија друштвено одговорно понашање ученика.
Друштвено-користан рад, у смислу овог правилника, односи се на друштвено-користан и хуманитарни рад који школа планира годишњим планом рада у оквиру плана заштите од насиља и остварује се ради укључивања свих ученика у планирањe и реализацију тог рада, као и друштвено-корисни и хуманитарни рад који се реализује у оквиру појачаног васпитног рада.



