ЈОШ ЈЕДАН КРЕДИТ ЗА РОДИТЕЉЕ УЧЕНИКА
У Србији постоје бројне издавачке куће које по одлуци Министарства просвете, науке и технолошког развоја имају право на продају уџбеника. Законом о уџбеницима јасно је дефинисано под којим условима и ко има право да се бави издавањем, продајом…
За дистрибуцију књига преко школа, школе не добијају проценат.
Зашто су ђачке књиге скупе? Издавачи кажу да у Србији нема папира за штампу и да мора да се увози. То значајно поскупљује уџбенике.
Просечна цена ђачких комплета за основце се креће од 5000 динара до 8000 динара. За мало старије основце од 11000 до 17000 динара. Цена зависи од одабира и броја уџбеника, радних листова и страног језика који с учи.
За гимназије и средње школе цене су још више. Најскромнији комплети крећу од 13000 динара.
Да ни половни уџбеници нису повољни имали смо прилике ових дана да се уверимо. Најнижа цена књиге је била 400 динара, а најскупље 800 динара.
Кажу да је ђаво однео шалу! Изгледа да јесте, јер за једно дете осим уџбеника треба купити свеске, прибор за писање, цртање….
Овој тужној причи нема краја. У школским библиотекама постоји скроман фонд актуелних уџбеника, у сваком случају недовољно за масовније коришћење.
Издавачи уџбеника са стране језике сваке године направе у садржају неку промену, таман толику да морате да купите нове.
Родитељски очај, једино умањује продаја књига на рате.
Срећни родитељи двоје и више деце, са просечним зарадама подижу кредите да би опремили своју децу за нову школску годину.
И на крају се питамо: Ако наставници раде, за мале плате, ако родитељи плаћају прескупе књиге ко овде купи кајмак.
Пишу ли се књиге због деце или деца иду у школу због издавача уџбеника?
Збрињавајућа је чињеница да је број ученика који не настављају школовање после осмог разреда у порасту.
Драги родитељи,
Срећан вам почетак школске године! Желимо да са лакоћом отплатите уџбенике и евентуално подигнете кредите.
Срећна вам НОВА школска године!
Миомирка Саичић
ПРАВЕДНО И РАЦИОНАЛНО
Радна група за праћење ангажовања запослених у установама образовања и васпитања ШУ Београд одржала је 12.09.2016. године први састанак.
Ове године поред представника Министарства просвете, науке и технолошког развоја и репрезентативних синдиката придружили су јој се, на предлог руководиоца ШУ Београд М. Јоксимовића и представници директора. Представник директора основних школа је Миомир Драгаш (ОШ „Иван Горан Ковачић“), а испред средњих школа и гимназија Надежда Маховић (X гимназија „Михајло Пупин“).
Увидом у листе ШУ Београд констатовано је да је евидентирано је 730 технолошких вишкова, да је 2024 запослених са непуном нормом, док је 4115 слободних места. Мора се нагласити да за тачност достављених података одговара директор установе.
Урађен је предлог обрасца који би радне подгрупе достављале директорима (након обраћања запосленог радној подгрупи).
Радна група је разматрала пристигле молбе и донела препоруке руководећи се општим интересом и уважавајући специфичне потребе запослених у складу са могућностима.
Поштујући Стручно упутство за праћење ангажовања запослених у основним и средњим школама за школску 2016/2017 годину бр. 601-00-3/2016-01/76/1 од 06.09.2016. године у коме стоји „директор школе је дужан да радној подгрупи на нивоу школске управе у року од 5 дана у писаном облику достави обавештење о преузимању или допуни норме“, договорено је да се следећи састанак одржи следеће недеље.
Ружица Тодић Брдарић
ПУ „ПЧЕЛИЦА“ НИШ
Синдикат ПУ Пчелица ,,Независност“ Ниш и ГСПРС НЕЗАВИСНОСТ већ три године указују на проблеме у овој предшколској установи који су од есенцијалне важности за нормално функционисање. Сваки покушај да се укаже на непоштовање закона и обавезе према запосленима се завршавао обрачуном директора са члановима и руководством синдикта у овој предшколској установи (њихово премештање у села након деценија рада у граду, а запослених из села у град правдајући то потребом посла, покретањем фингираних дисциплинских поступака и тужби). Последњи обрачун са радницима десио се 1. септембра 2016. године, при чему је премештено око 60 васпитача из вртића у вртић без икакве потребе установе и не водећи рачуна о правима детета на нормални психички развој, имао је за последицу револт родитеља. Запослени су претходног дана телефоном обавештавани о премештају, а деца и родитељи су првог дана школске године доживели да их дочека непозната васпитачица, на коју деца тек треба да се адаптирају. Ову праксу премештања директор је увео и спроводи је и у току године без разлога, правдајући то потребом посла. Овакав селективни и дискриминаторски приступ и однос према запосленима, директор има само за запосленима који имају храброст да укажу на непоштовање закона.
Нарочито у незавидној ситуацији су се нашла деца. Родитељи и запослени су се одмах укључили у решавање проблема. Реакција директора испред ПУ „Пчелица“ је била да све то нема утицаја на његову коначну одлуку. Треба напоменути да су последице управљања Установом и непоштовање закона стална дуговања установе према: радницима за отпремнине, јубиларне награде, према добављачима (за струју, за грејање, за храну итд). Из тих разлога рачун Установе је често блокиран, милионски трошкови за тужбе, камате, адвокате, казне итд. Из градског буџета се враћа новац родитељима за незаконито увећане рачуне боравка деце у Установи. Известај републичког ревизора на 62 стране указује на трошење средстава супротно закону. Синдикат је покушавао у току последње три године да са предходним градоначелником мирним путем реши нагомилане проблеме али није био заинтересован да прими представнике Синдиката и запослених у Установи. Надамо се да је руководство Града Ниша најзад схватило последице кажњавања и застрашивања запослених, како ради и функционише први човек ПУ „Пчелица“, како се то рефлектује на функционисање ове установе и да су вољни да се упусте у разрешење ове вишегодишње хаотичне ситуације. Оцекујемо да ћемо ступити у коресподенцију са градоначелником Ниша, његовим замеником и већником задуженим за образовање и почети решавање проблема у установи од посебног значаја за град.
У Београду, 12.09.2016.г
За ГСПРС НЕЗАВИСНОСТ
проф. др Томислав Живановић
МОЛБА ЗА ПРЕУЗИМАЊЕ
_________________________________________
(назив установе)
ДИРЕКТОРУ
ПРЕДМЕТ: Молба за преузимање
Поштовани,
Сагласно Стручном упутству за праћење ангажовања запослених у основним и средњим школама за школску 2016/2017. годину, бр. 601-00-3/2016-01/76/1 06.09.2016.г. Министарства просвете, науке и технолошког развоја, обавештавам Вас да се, ја _____________________________, налазим на Листи запослених за чијим је радом у потпуности или делимично престала потреба ШУ ________________ (Листи запослених са непотпуном нормом) и то као стручно лице за обављање послова ______________________________________.
На основу Закона о основама система образовања и васпитања, ПКУ за запослене у основним и средњим школама и домовима ученика, као и напред наведеног молим Вас да ме преузмете са Листе запослених ШУ ________________.
Молим Вас да ме о одлуци обавестите писаним путем у року од 3 дана, а уколико сте неког другог преузели да ме и о томе обавестите.
У ___________________, __.__.2016. Подносилац молбе
_____________________
бр. тел.:
e-mail:
адреса:







