Правна питања и одговори2019-01-09T22:42:40+01:00

„ЛОВ НА НАСТАВНИЧКЕ ВЕШТИЦЕ“: ЗАШТО ЈЕ НОВИ ПРАВИЛНИК О ОЦЕЊИВАЊУ ИЗАЗВАО РЕВОЛТ МЕЂУ ПРОСВЕТАРИМА

НИН Сара Новаков

Нови правилник о оцењивању ученика, који је подразумева да половина родитеља ученика у одељењу може да покрене процедуру процене рада наставника, је „могућност организоване хајке на поједине наставнике, док ће индивидуални проблеми ученика остати нерешени“, оценио је Актив педагога и психолога запослених у школама.
Ова одредба, која омогућава родитељима да затраже проверу ако сматрају да „одређени наставник наставу и друге облике образовно-васпитног рада, вредновање, праћење, проверавање и оцењивање ученика не спроводи у складу са законом и правилником“, изазвала је велико незадовољство међу просветним радницима. Толико да су многи овакав потез Министарства просвете назвали понижавањем, деградирањем и у знак протеста почели да позивају да „родитељи оцењују ђаке и прегледају контролне“. Наиме, у другој одредби истог правилника предвиђено је и да се кратки петнаестоминутни тестови, уколико више од половине ученика на њима добије јединицу, свима који нису добили задовољавајућу оцену они пониште. И не само њима, већ би у том случају и други незадовољним оценом била остављена могућност да је пониште.

(више…)

18.02. 2024.|Categories: Актуелно, Новости|

ПРОСВЕТАРИ О НОВОМ ПРАВИЛНИКУ

С ЈЕДНЕ СТРАНЕ ИМАТЕ ЈЕДНУ ОСОБУ, С ДРУГЕ ГОМИЛУ – ТО ЈЕ ОНДА ЛИНЧ“: ПРОСВЕТАРИ О НОВОМ ПРАВИЛНИКУ

Нови Правилник о оцењивању у основној школи предвиђа да је за подношење пријаве против наставника потребна сагласност више од половине родитеља једног одељења, што је отворило питање могућих злоупотреба и додатних притисака на наставнике. Потпредседник Независног синдиката просветних радника Никола Ћурчин оцењује да се уводи нешто што личи на хајку, јер се инструишу родитељи да формирају неку групу за подршку и онда наступају према школи.
„Овде се медијски ради на томе да се усмеравају родитељи да праве групе за подршке, што је продубљивање конфликта између наставника, ученика и родитеља. Ваш задатак је да индивидуално решавате проблем, а не да разговарате са гомилом људи. С једне стране имате једну особу, а с друге гомилу људи – то је онда линч“, каже Чурчин у Новом дану на ТВ Н1.
Додаје да су новина у Правилнику притужбе на педагоге и психологе.

(више…)

14.02. 2024.|Categories: Актуелно, Новости|

ШТА СЕ ОД НАС ОЧЕКУЈЕ?

ШТА СЕ ОД НАС ОЧЕКУЈЕ? ДА ПОДЕЛИМО ШТО БОЉЕ ОЦЕНЕ И ДА НАС НИКО НЕ ПРОЗИВА“: НАСТАВНИЦИ НЕЗАДОВОЉНИ НОВИМ ПРАВИЛНИКОМ О ОЦЕЊИВАЊУ У ОСНОВНОЈ ШКОЛИ

Само што је ступио на снагу, нови Правилник о оцењивању у основном образовању већ је изазвао негодовање просветних радника.

На мети критика су нове одредбе члана 5 овог правилника, који ће, према тврдњи чланова Гранског синдиката просветних радника Србије „Независност“, донети велике проблеме запосленима у образовању.

Спорно решење предвиђа да, у случају да родитељи више од половине ученика из истог одељења сматрају да одређени наставник наставу и друге облике образовно-васпитног рада, вредновање, праћење, проверавање и оцењивање ученика не спроводи у складу са законом и Правилником о оцењивању, школа спроводи процедуру у којој се утврђује његова одговорност и предузимају одговарајуће мере.

(више…)

13.02. 2024.|Categories: Актуелно, Новости|

Правилник о оцењивању ученика у средњем образовању и васпитању

Правилник о оцењивању ученика у средњем образовању и васпитању

На основу члана 75. став 5. Закона о основама система образовања и васпитања („Службени гласник РС”, бр. 88/17, 27/18 – др. закон, 10/19, 6/20, 129/21 и 92/23), члана 17. став 4. и члана 24. Закона о Влади („Службени гласник РС”, бр. 55/05, 71/05 – исправка, 101/07, 65/08, 16/11, 68/12 – УС, 72/12, 7/14 – УС, 44/14 и 30/18 – др. закон),
Министар просвете доноси

ПРАВИЛНИК
о оцењивању ученика у средњем образовању и васпитању

Предмет Правилника

Члан 1.
Овим правилником утврђују се начин, поступак и критеријуми оцењивања успеха из појединачних предмета, изборних програма (у даљем тексту: предмет) и владања и друга питања од значаја за оцењивање ученика и одраслих у средњем образовању и васпитању (у даљем тексту: ученик).

Сврха и принципи оцењивања

(више…)

12.02. 2024.|Categories: Актуелно, Новости|
Go to Top