Правна питања и одговори2019-01-09T22:42:40+01:00

У ИШЧЕКИВАЊУ ЈУБИЛАРНИХ НАГРАДА

На седници СЕС-а Београда, одржаној 12.04.2016. године, а на предлог ГСПРС НЕЗАВИСНОСТ, анализирана је тема „Предлог начина остваривања права на јубиларну награду запослених у предшколским установама града Београда“. Због чињенице да у предшколским установама постоји одређен број запослених који у периоду од 08.06.2014. до 06.06.2015. године нису остварили право на исплату јубиларне награде (јер није постојао важећи колективни уговор) СЕС Београда је разматрао настали проблем.

У свом обраћању Снежана Ђурић је истакла да у наведеном периоду није постојао правни основ за исплату јубиларних награда, с обзиром да ни предшколске установе у наведеном периоду нису донеле друге опште акте који би били правни основ за исплату исте, нити су то право регулисалe уговорима о раду. И поред тога, 10 предшколских установа су својим запосленима средства исплатиле, а 7 нису.

У дискусиији присутних цитиран је и Закон о буџету РС који је у члану 17. забранио исплате свих награда и бонуса осим јубиларних награда за 2016. годину.

Представница ГСПРС НЕЗАВИСНОСТ, Ружица Тодић Брдарић, је подсетила присутне да је један од основних задатака СЕС-а и унапређење социјалног дијалога кроз колективно преговарање. С тим увези је неправедно, неоправдано и неприхватљиво да мали број запослених у предшкоским установама остане ускраћен за право због процеса колективног преговарања који је трајао 18 месеци (динамику и датуме одржавања преговора је диктирала друга страна, а не синдикати).

Без обзира на законска ограничења постоје морални, хуманистички и људски разлози који би оправдали доношење политичке одлуке града Београда, којом би се проблем решио.

ГСПРС НЕЗАВИСНОСТ  неће одустати већ ће контактирати Владине (Републичка агенција за мирно решавање радних спорова) и невладине организације како би се израдио предлог који ће бити упућен Скупштини града Београда и Градоначелнику Београда јер не можемо толерисати било који облик дискриминације на свим нивоима друштва, а самим тим и запослених у установама чији је оснивач град Београд.

У Београду, 18.04.2016.                  За ГСПРС НЕЗАВИСНОСТ

                                                            Ружица Тодић Брдарић

Овде можете преузети оригинал

18.04. 2016.|Категорије: Актуелно|

ДОПИС СЕКРЕТАРИЈАТУ ЗА ОБРАЗОВАЊЕ И ДЕЧИЈУ ЗАШТИТУ ГРАДА БЕОГРАДА

GSPRS NEZAVISNOST

Овде можете преузети оригинал

15.04. 2016.|Категорије: Актуелно|

У ДУАЛНО ОБРАЗОВАЊЕ БЕЗ ТЕХНИЧКОГ И ИНФОРМАТИЧКОГ ОБРАЗОВАЊА!?!?

Изгледа да су реформатори одлучили да у реформу уђу без реформације!
О чему се ради?
Неком је пало на памет да преполови предмет ТЕХНИЧКО И ИНФОРМАТИЧКО ОБРАЗОВАЊЕ, који се изучава у основним школама.
Предмет кроз недељни двочас ученицима даје основне садржаје техничко технолошке и информационе културе и њихову основну примену у пракси.
Од петог до осмог ученици се упознају са техничким цртањем, организацијом простора у свесци, радном месту и радној површини рачунара, техничким материјалима и технологијом њихове обраде, саобраћајним васпитањем и образовањем, екологијом, пољопривредном технологијом, грађевинском техником,архитектуром, културом становања, енергетиком, машинством, роботиком и информатичким технологијама, електро техником и електроником, телекомуникацијама.
Кроз ове области ученици развијају своје склоности и могућа професионална опредељења. Повезивање теорије и праксе кроз практичне вежбе-модуле ученици могу веома конкретно да увиде да ли имају дара и интересовања за неку будућу професију било да је везана за занате ( пекар, обућар, кројач ,столар, цвећар, зидар, тесар…), средње техничке школе ( електричари, бравари, водоинсталатери, аутомеханичари, вулканизери, дизајнери… ), техничке факултете ( архитектура, грађевински, електротехнички, машински, технолошко-металуршки, пољопривредни, програмери…).
Настава је организована тако што се одељења са двадесет или са двдесет и више ученика деле на две групе. На тај начин два наставника могу да се посвете сваком ученику и помогну му да усклађено развија вештине и моторику, кроз њене најфиније елементе (сензомоторика, психомоторика, фина моторика ). Ученик има јединствену прилику да ради са обе руке и директно утиче на равномерно развијање обе мождане хемисфере. Усклађеним радом обе хемисфере постиже се усклађен проток енергије кроз ум и тело и ствара се савршена основа за здраву младу особу у равнотежи. Таква особа-ученик постиже смиреност и отвара се широко поље нових могућности: брже учење, брзо читање, добро памћење, развијање запажања, развијаље свих чула, једноставно, биће и личност ученика се УНАПРЕЂУЈЕ!

САМИ СЕБИ ОДГОВОРИТЕ НА ПИТАЊЕ: „ДА ЛИ ЈЕ МОГУЋЕ УЋИ У ДУАЛНО ОБРАЗОВАЊЕ БЕЗ ТЕХНИЧКОГ И ИНФОРМАТИЧКОГ ОБРАЗОВАЊА!?!?“

Миомирка Саичић

30.03. 2016.|Категорије: Актуелно|
Go to Top