СКАНДАЛ: ПРВАКЕ ВОДИЛИ ДА ГЛЕДАЈУ СЕКС!
SKANDAL U ČAČKU
Učenike nižih razreda Osnovne škole „Vuk Karadžić“ vodili da gledaju crtani film u kojem su prikazane šokantne erotske scene!
ČAČAK – Ćut, bolan, erotika!
Učenike od prvog do četvrtog razreda Osnovne škole „Vuk Karadžić“ vodili da gledaju crtani film „Titef“, u kojem ima erotskih scena!
Ovo su za Kurir otkrili ogorčeni roditelji, koji su bili zgranuti šta se pušta deci.
– Zamislite scenu: tri dečaka stoje pored devojčice i daju joj po evro da bi joj videli grudi. Kad ona uzme novac od njih i skine se, oni su razočarani jer je ravna i traže svoj novac nazad. Ceo film je takav, a najveće zaprepašćenje izazvala je poslednja scena, u kojoj dečak Titef, kome se roditelji razvode, vodi oca na rođendan kod svoje drugarice. Tamo ga upoznaje s njenom majkom i kaže joj da vodi računa da tatini spermatozoidi ne prođu kroz njeno telo. Zar nije skandalozno da deca to gledaju – priča roditelj M. D., koja je zajedno s detetom gledala film u Domu kulture u Čačku.
Ona kaže da se kroz ceo film potenciraju razvod, seks i nekulturni izrazi.
– Moje dete je treći razred, i kad je došao kući, baki nije smeo da prepriča film. Rekao je da ga je sramota – priča M. D. i dodaje da je ovaj film puštan u okviru dečjeg festival filma Kids fest.
Direktor OŠ „Vuk Karadžić“ Dragan Parezanović kaže da su dobili ponudu od Doma kulture i da su izabrali nekoliko animiranih filmova.
– Zaista nisam gledao film, tako da ne mogu da komentarišem – kaže Parezanović.
Urednik filmskog i video-programa u Domu kulture Milan Alimpijević kaže da su svi filmovi koji su prikazani u Čačku, prikazani i u Beogradu.
– Mi smo dobili deset filmova, od kojih smo izabrali šest. Nisam pogledao film, tako da ne znam o čemu se radi – kaže Alimpijević.
Psiholog: Može da izazove emotivni šok
Psiholog Nada Jovičić smatra da film „Titef“ nije prikladan za decu ovog uzrasta.
– Nisu sva deca u ovom periodu emotivno zrela. Neko može sve to da doživi kao normalnu pojavu, a neko kao emotivni šok. Ne treba iz filmova da uče o tim stvarima, to se uči kod kuće ili u školi. Roditelji su ti koji deci treba da odgovore na sva pitanja vezana za seksualnost – istakla je Jovičićeva.
Tmušić: Nedopustivo!
Velimir Tmušić, načelnik Republičke prosvetne inspekcije, kaže da će u ponedeljak poslati inspekciju da proveri ko je dozvolio da se ovakav film prikaže osnovcima.
– Takve stvari su nedopustive. Sve što deca u okviru škole treba da pogledaju mora da prođe određenu proceduru. To je morao neko stručan da pregleda i odobri – rekao je Tmušić i dodao da je direktor morao da bude upoznat s repertoarom filmova.
KURIR
ОБРАДОВИЋ: ДРЖАВА РЕШАВА ПРОБЛЕМЕ СТУДЕНАТА
JAGODINA – Ministar prosvete i nauke Žarko Obradović izjavio je u Jagodini da je država spremna da sa studentima reši sva pitanja i probleme, ali ne „preko noći“.
Visina školarina, rangiranje po uspehu i sve drugo su „ozbiljne teme, koje iziskuju ozbiljnu analizu i nije logično da se ‘a priori’ odluke o tome donose preko noći, treba sačekati da se završe ispitni rokovi, da vidimo šta o tome kažu stdenti šta fakulteti“, istakao je Obradović.
„Deo tih pitanja ima ultimativni karakter – ako se ne reši, blokada. Nema razloga da se blokira nastava, da se sprečavaju kolege studenti da pohađaju nastavu, svaki izgubljeni čas ima težinu, javljaju se rupe u znanju“, rekao je Obradović.
„Nije logično da se stavljaju klupe, stolice pred vrata učionica, da se ometa nastava i to može dovesti do neželjenih posledica, a već je, nažalost, bilo incidenata, što je za osudu“, rekao je Obradović i napomenuo da na fakultetima tehničkih nauka nema takvih problema.
Ko god je u protekle četiri godine želeo da nađe rešenje, našao ga je i ovakvo ultimativno ponašanje „ovako ili nikako, ne vodi rešenju i treba se zapitati da li je razlog blokade nešto drugo“, dodao je Obradović.
On je istakao da se nada da će „ovi mladi ljudi razumeti i ekonomsku situaciju u državi, ali i potrebu ogromnog broja studenata da studiraju i da neće ometati nastavu svojim kolegama“.
„Objektivno, ima pitanja i problema koji se mogu i treba ih rešiti unutar samih fakulteta, a fakulteti imaju volju da ih reše“, rekao je Obradović i ocenio da bi „logično bilo da studenti, pored toga što insistiraju na svojim pravima, znaju da postoje obaveze i njihovog ponašanja prema visokoškolskoj ustanovi i njenoj autonomiji.
„Hoćemo da rešavamo zajedno sa njima sva pitanja i probleme, ali nije objektivno da budu rešena do početka nove školske godine“, rekao je Obradović.
On je podsetio da u Srbiji ima 216.000 studenata i da se više od 50 odsto njih finansira iz budžeta.
„Svake godine, pomalo povećavamo broj studenata na budžetu države“, rekao je ministar.
КURIR
КОНГРЕС УГС „НЕЗАВИСНОСТ“
Дана 11.11. 2011.године са почетком у 11часова у сали „Лола- Корпорације“, Булевар краља Александра 84, одржаће се 7. Конгрес Ујединјених Гранских Синдиката „Независност“
РАСПОРЕД КОНТРОЛНИХ ДАТИ НА ПОЧЕТКУ ГОДИНЕ
Novine u ocenjivanju u osmoletkamа
Učenici, ali i njihovi roditelji, već na početku svakog polugodišta znaće tačan raspored pismenih i kontrolnih zadataka za sve predmete. Raspored mora da bude okačen na oglasnoj tabli ili na sajtu škole najkasnije do kraja treće nastavne nedelje u svakom polugodištu.
Kroz ocene učenika, ocenjuju i nastavnike
Ukoliko na pismenom više od polovine učenika jednog odeljenja dobije nedovoljnu ocenu, pismeni će morati da bude poništen, a nastavnik je u obavezi da organizuje dopunsku nastavu za đake – samo su neke od novina koje podrazumeva nedavno usvojeni novi pravilnik o ocenjivanju u osnovnim školama, koji je na snagu stupio početkom novembra.
– Plan pismenih i kontrolnih zadataka mora da bude javan, a utvrđuje ga i potpisuje direktor na predlog odeljenskog veća. Svaki nastavnik je dužan da obavesti učenike koje nastavne oblasti će biti na kontrolnom ili pismenom pet dana pre provere. Konačno, kroz ocene učenika procenjuje se i efikasnost u radu nastavnika.
Stari pravilnik pregazilo vreme
Primena u praksi Zakona o osnovama sistema obrazovanja i vaspitanja (koji je usvojen 2009. godine) podrazumeva i izradu brojnih pratećih dokumenata. Jedan od njih je novi pravilnika o ocenjivanju učenika u osnovnim školama, koji je zamenio stari usvojen još pre dvadeset godina, koji je vreme pregazilo.
Značajan pokazatelj uspeha u radu prosvetnih radnika je i završni ispit, to jest mala matura. Ukoliko kod jednog nastavnika imamo loše ocene učenika i loše urađenu malu maturu, to je signal upravi škole da mora da reaguje i da nastavnik nešto mora da menja u svom radu – kaže za „Blic“ Eleonora Vlahović, savetnik u Zavodu za unapređenje obrazovanja i vaspitanja.
Pravilnikom je predviđeno i da učenici u osnovnim školama mogu da imaju najviše jednu pismenu proveru u toku dana, a dve u nastavnoj nedelji. Osim toga, ubuduće predmet ocenjivanja neće biti samo pismeno i usmeno odgovaranje učenika, što vodi učenju lekcija napamet, već će đaci ocene dobijati i učestvovanjem u debatama i diskusijama, na osnovu dobrih rezultata na takmičenjima, pisanjem eseja, učešćem u raznima projektima…
– Sve aktivnosti učenika mogu da budu ocenjene i svako dete mora da ima četiri ocene iz svih predmeta tokom godine. Ukoliko učenik nema dovoljan broj ocena, ne može se utvrditi završna ocena. One učenike koji redovno dolaze na časove, pohađaju nastavu i izvršavaju školske obaveze, a nemaju propisani broj ocena u polugodištu, nastavnik je dužan da oceni na posebno organizovanom času u toku polugodišta – nastavlja naša sagovornica.
Ovim dokumentom definisana je i obaveza škole da redovno obaveštava roditelje o uspehu učenika. Svaki odeljenski starešina dužan je da blagovremeno, najmanje četiri puta godišnje, obaveštava roditelje ili staratelje učenika o postignućima učenika, napredovanju, motivaciji za učenje, izostancima iz škole.
Pravilnik je doneo i neke novine što se tiče ocenjivanja vladanja učenika. Ocena iz vladanja od šestog razreda ulazi u prosek, što znači da utiče na opšti uspeh učenika.
– Na zaključnu ocenu iz vladanja utiče više faktora, a to su redovnost u pohađanju nastave, odnos prema drugim učenicima, prema školskoj imovini, zaposlenima, izrečenoj vaspitnoj ili vaspitno-disciplinskoj meri – zaključuje naša sagovornica.
Izbacivanje iz škole
Jedan iz vladanja, što automatski znači i izbacivanje iz škole, sledi za one učenike koji neopravdano izostanu sa nastave više od 25 časova, ugrožavaju prava i bezbednost drugih učenika, zatim zaposlenih u školi, ne prihvataju odgovornost za svoje ponašanje i ne popravljaju ga, uništavaju školsku imovinu i imovinu učenika.
Blic