КОНГРЕС УГС „НЕЗАВИСНОСТ“

Дана 11.11. 2011.године са почетком у 11часова у сали „Лола- Корпорације“, Булевар краља Александра 84, одржаће се 7. Конгрес Ујединјених Гранских Синдиката „Независност“
РАСПОРЕД КОНТРОЛНИХ ДАТИ НА ПОЧЕТКУ ГОДИНЕ
Novine u ocenjivanju u osmoletkamа
Učenici, ali i njihovi roditelji, već na početku svakog polugodišta znaće tačan raspored pismenih i kontrolnih zadataka za sve predmete. Raspored mora da bude okačen na oglasnoj tabli ili na sajtu škole najkasnije do kraja treće nastavne nedelje u svakom polugodištu.

Kroz ocene učenika, ocenjuju i nastavnike
Ukoliko na pismenom više od polovine učenika jednog odeljenja dobije nedovoljnu ocenu, pismeni će morati da bude poništen, a nastavnik je u obavezi da organizuje dopunsku nastavu za đake – samo su neke od novina koje podrazumeva nedavno usvojeni novi pravilnik o ocenjivanju u osnovnim školama, koji je na snagu stupio početkom novembra.
– Plan pismenih i kontrolnih zadataka mora da bude javan, a utvrđuje ga i potpisuje direktor na predlog odeljenskog veća. Svaki nastavnik je dužan da obavesti učenike koje nastavne oblasti će biti na kontrolnom ili pismenom pet dana pre provere. Konačno, kroz ocene učenika procenjuje se i efikasnost u radu nastavnika.
Stari pravilnik pregazilo vreme
Primena u praksi Zakona o osnovama sistema obrazovanja i vaspitanja (koji je usvojen 2009. godine) podrazumeva i izradu brojnih pratećih dokumenata. Jedan od njih je novi pravilnika o ocenjivanju učenika u osnovnim školama, koji je zamenio stari usvojen još pre dvadeset godina, koji je vreme pregazilo.
Značajan pokazatelj uspeha u radu prosvetnih radnika je i završni ispit, to jest mala matura. Ukoliko kod jednog nastavnika imamo loše ocene učenika i loše urađenu malu maturu, to je signal upravi škole da mora da reaguje i da nastavnik nešto mora da menja u svom radu – kaže za „Blic“ Eleonora Vlahović, savetnik u Zavodu za unapređenje obrazovanja i vaspitanja.
Pravilnikom je predviđeno i da učenici u osnovnim školama mogu da imaju najviše jednu pismenu proveru u toku dana, a dve u nastavnoj nedelji. Osim toga, ubuduće predmet ocenjivanja neće biti samo pismeno i usmeno odgovaranje učenika, što vodi učenju lekcija napamet, već će đaci ocene dobijati i učestvovanjem u debatama i diskusijama, na osnovu dobrih rezultata na takmičenjima, pisanjem eseja, učešćem u raznima projektima…
– Sve aktivnosti učenika mogu da budu ocenjene i svako dete mora da ima četiri ocene iz svih predmeta tokom godine. Ukoliko učenik nema dovoljan broj ocena, ne može se utvrditi završna ocena. One učenike koji redovno dolaze na časove, pohađaju nastavu i izvršavaju školske obaveze, a nemaju propisani broj ocena u polugodištu, nastavnik je dužan da oceni na posebno organizovanom času u toku polugodišta – nastavlja naša sagovornica.
Ovim dokumentom definisana je i obaveza škole da redovno obaveštava roditelje o uspehu učenika. Svaki odeljenski starešina dužan je da blagovremeno, najmanje četiri puta godišnje, obaveštava roditelje ili staratelje učenika o postignućima učenika, napredovanju, motivaciji za učenje, izostancima iz škole.
Pravilnik je doneo i neke novine što se tiče ocenjivanja vladanja učenika. Ocena iz vladanja od šestog razreda ulazi u prosek, što znači da utiče na opšti uspeh učenika.
– Na zaključnu ocenu iz vladanja utiče više faktora, a to su redovnost u pohađanju nastave, odnos prema drugim učenicima, prema školskoj imovini, zaposlenima, izrečenoj vaspitnoj ili vaspitno-disciplinskoj meri – zaključuje naša sagovornica.
Izbacivanje iz škole
Jedan iz vladanja, što automatski znači i izbacivanje iz škole, sledi za one učenike koji neopravdano izostanu sa nastave više od 25 časova, ugrožavaju prava i bezbednost drugih učenika, zatim zaposlenih u školi, ne prihvataju odgovornost za svoje ponašanje i ne popravljaju ga, uništavaju školsku imovinu i imovinu učenika.
Blic
ПРВАК НАСИЛНИК: ГУРАО МИ ДЕТЕ У WC ШОЉУ!
SILEDŽIJA U OŠ „ĐORĐE KRSTIĆ“
Ima sedam godina, a decu šamara, jednom je rasklimao zub, a mom sinu nabija olovke u prste, kaže uplašena majka iz Žarkova
![]()
BEOGRAD – Prvak nasilnik!
– Sin mi se svakodnevno vraća uplakan jer ga drug iz odeljenja tuče, šamara, ubada olovkama u prste. Strah me je da ga pošaljem u školu – uplašeno priča K. M., majka sedmogodišnjaka koji ide u prvi razred Osnovne škole „Đorđe Krstić“ u Žarkovu, i dodaje kako problematični osnovac fizički zlostavlja sve đake. Kako kaže, situacija je iz dana u dan sve gora.
– Pre neki dan ga je, iz čistog mira, nasred časa udario u nos, posle toga ga je gurnuo u ormar dok je zakopčavao jaknu, a pre sedam dana mu je na času engleskog jezika nabio grafitnu olovku u prst – priča K. M. i apeluje na prosvetnu inspekciju da učini nešto dok mališani ne dobiju ozbiljnije povrede.
Druga majka, koja je insistirala na anonimnosti, kaže da je njenog sina i još nekoliko druge dece problematični prvak ubacivao u WC šolju.
– Jednom detetu je rasklimao zub od jačine udarca. Ako svi okreću glavu, ovo dete će izrasti u nasilnika. Kad se sad ovako ponaša, šta će biti za koju godinu – strahuje majka sedmogodišnjeg dečaka.
U Ministarstvu prosvete rekli su za Kurir da su upoznati sa ovim slučajem i da je u toku nadzor u školi.
– Prosvetna inspekcija utvrđuje stanje i nakon obavljenog nadzora preduzećemo zakonom predviđene mere – ističu u resornom ministarstvu.
КURIR
ОБРАДОВИЋ: НЕМА РАЗЛОГА ЗА БОЈКОТ

(архивски снимак)
Разлог за бојкот наставе у Бањи Ковиљачи, где ђаци не иду у школу због присуства великог броја илегалних имиграната у том месту, не постоји, каже за РТС министар Жарко Обрадовић. Трећег дана бојкота наставе на часове дошло 29 од укупно 227 ученика јутарње смене.
Министар просвете и науке Жарко Обрадовић оценио је да нема разлога да ђаци у Бањи Ковиљачи не похађају наставу, додавши да одлука школског одбора да подржи тај бојкот није у њиховој надлежности.
„Решење се мора наћи између Комесаријата за избеглице и органа локалне самоупаве. Деца се нажалост злоупотребљавају у остварењу неког другог циља и бојкот наставе је на њихову штету“, рекао је Обрадовић гостујући у Дневнику РТС-а.
Обрадовић је истакао да је просветни испектор јуче потврдио да је школа безбедна за одржавање наставе и да је то Министарству било и раније познато.
„Родитељи, ако су хтели јавно да укажу на проблем са азилантима успели су у томе, али нема ниједног разлога да деца не похађају школу“, сматра министар.
Обрадовић је замолио и апеловао на родитеље да децу пусте у школу „да се не би пропуштали часови, јер се после тешко надокнађују“.
Министар је рекао и да не жели да говори о могућим санкцијама због бојкота наставе да не би „правио додатне проблеме“.
Трећи дан бојкота наставе
У Основној школи “Вера Благојевић“ у Бањи Ковиљачи данас је трећи дан бојкота наставе, због присуства великог броја илегалних имиграната у том месту.
Упркос позиву просветне инспекције родитељима да децу пошаљу на наставу, јутрос је на часове дошло 29 од укупно 227 ученика јутарње смене, речено је у тој школи.
Претходног дана је наставу у првој смени похађало 27 ђака док их је у понедељак било 10.
Јуче поподне инспекција Министрства просвете, Школска управа Ваљево и градска просветна инспекција у Лозници, апеловали су на родитеље да омогуће деци одлазак у школу. Дан раније, међутим, Школски одбор је подржао одлуку родитеља о бојкоту наставе изнету у недељу на протестном скупу грађана.
Наглашено је да ће та одлука да буде на снази све док се у потпуности не остваре захтеви изнети на протесту којима се тражи не само измештање великог броја илегалних имиграната него и престанак рада Центра за азил у Бањи Ковиљачи који има 84 места.
Према најновијим подацима које су предочили званичници Лознице, у априлу је било 500 до 600 страних држављања, док их сада у Бањи Ковиљачи има више од 2.500, махом из Авганистамна и Сомалије.
Они бораве изван Центра за изил, већином илегално, у приватном смештају или у неким напуштеним објектима.
РТС




