ОБАВЕШТЕЊЕ
– Члановима УГС НЕЗАВИСНОСТ
– Запосленима у јавним службама Србије
ОБАВЕШТЕЊЕ
На позив господина Бранка Ружића, одржан је састанак са представницима репрезентативних централа УГС НЕЗАВИСНОСТ и СССС. Тема истог био је Закон о запосленима у јавном сектору.
Представници УГС НЕЗАВИСНОСТ и СССС изнели су суштинске примедбе на Закон након чега је договорено формирање Радне групе у чијем раду ће учествовати представници именованих синдиката, као и представници ресорних министарстава Владе Републике Србије.
Будући да ниједна грана УГС НЕЗАВИСНОСТ до данас није изнела примедбе које се односе на мањкавости а тичу се радно правног статуса и система плата запослених у јавном сектору, на састанку радне групе по први пут ће бити преговарано о значајним и суштински битним превидима у „радној верзији“ Закона о запосленима у јавним службама.
По завршетку ових преговора, а пре уласка Закона у скупштинску процедуру, биће организована јавна расправа током које сви заинтересовани могу изнети своје примедбе и сугестије.
О будућим активностима и детаљима везаним за преговоре благовремено ћемо вас извештавати.
Нажалост још једном се показало да снагу да се носе са конкретним проблемима у борби за интересе запослених имају искључиво репрезентативне централе. Више је него очигледно да учешће у преговорима осталих синдиката нису ништа друго до маркетиншки одраз и преваре сопственог чланства.
Београд, УГС НЕЗАВИСНОСТ
25.07.2017.
У ИШЧЕКИВАЊУ АНКЕТИРАЊА ЗА ИСПЛАТУ ОТПРЕМНИНА
Изјава министра Шарчевића да је за запослене у школама обезбеђено око 1200 отпремнина, послужила је као повод да се данас са представницима репрезентативних синдиката одржи састанак.
Састанку су поред представника Министарства просвете, науке и технолошког развоја присуствовали и представнице Министарства државне управе и локалне самоуправе, које су објасниле начин остваривања права на отпремнине.
Према подацима МПНТР (објављеним у информационом систему „Доситеј“) тренутно је 354 запослених који имају статус технолошког вишка. Они би на бази добровољности аплицирали за отпремнину на начин дефинисан у Закону о начину одређивања максималног броја запослених у јавном сектору и то:
„ 1) у висини 1/3 просечне плате, односно зараде запосленог исплаћене у последња три месеца која претходе месецу престанка радног односа, односно у висини 1/3 просечне зараде у Републици Србији за месец који претходи месецу престанка радног односа према податку органа надлежног за послове статистике, у зависности од тога шта је за запосленог повољније, увећане за 30%, за сваку годину рада у радном односу у јавном сектору, с тим да укупна висина новчане накнаде не може бити већа од 8.000 евра у динарској противвредности – за запослене којима на дан престанка радног односа недостаје више од две године до испуњења услова за пензију у складу са прописима о пензијском и инвалидском осигурању;
2) у висини шест просечних зарада у Републици Србији за месец који претходи месецу престанка радног односа, према податку органа надлежног за послове статистике – за запослене којима на дан престанка радног односа недостаје до две године до испуњења услова за пензију у складу са прописима о пензијском и инвалидском осигурању;
3) у висини четири просечне зараде у Републици Србији за месец који претходи месецу престанка радног односа, према податку органа надлежног за послове статистике – за запослене који на дан престанка радног односа испуњавају услове за превремену старосну пензију у складу са прописима о пензијском и инвалидском осигурању.
Лице из става 3. тач. 1) и 2) овог члана не остварује право на новчану накнаду за случај незапослености у складу са прописима о запошљавању и осигурању за случај незапослености.
Накнада из става 3. тачка 3) овог члана искључује право запосленог на остваривање отпремнине за одлазак у пензију у складу са прописима којима се уређује његов радно-правни статус.“
Представница ГСПРС НЕЗАВИСНОСТ је указала на могућност злоупотребе (до броја од 1200 „безецованих“ отпремнина) остваривања права на отпремнине уколико радна места не би била угашена, а отпремнине биле исплаћене. То би представљало беспотребно трошење буџетских средстава и немогућност повећања плата запосленима који су у систему. С тога је неопходна контрола приликом процеса рангирања и евидентирања технолошких вишкова на основу оправданих аката о организацији и систематизацији послова.
Договорено је да се о овоме (као и о корекцији коефицијената) разговара са премијерком Аном Брнабић.
На предлог представнице ГСПРС НЕЗАВИСНОСТ од министра Шарчевића је затражено да се након разговора са новим Министром за рад, запошљавање, борачка и социјална питања јасно одреди према Споразуму о решењу колективног радног спора који је још 16.03.2016. године припремљен, на основу Препоруке бр. 116-02-1/2016-02/2 посредством Републичке агенције о мирном решавању радних спорова. Подсећамо, да се Споразум односи на остваривање права на отпремнину приликом одласка у пензију, солидарну помоћ, јубиларну награду и заштиту права представника запослених.
Данашњи састанак није донео конкретна решења која се односе на обрачун и исплату накнада плата за време корићења годишњих одмора 2014. године, јер је то могуће решити само новим Закључком Владе РС.
У Београду, 17.07.2017.г. За ГСПРС НЕЗАВИСНОСТ
Ружица Тодић Брдарић
ПРОСВЕТАРИ О ОТПРЕМНИНАМА: КОЈУ ФОРМУЛУ КОРИСТИ МИНИСТАР?
Аутор текста: Адам Сантовац, N1
Министар просвете Младен Шарчевић је најавио да је држава за запослене у основним и средњим школама обезбедила 1.200 отпремнина. Синдикати просветних радника се слажу са министарством да технолошких вишкова има и да је социјални програм потребан. Ипак, незадовољни су у синдикатима јер за све сазнају из медија.
Наиме, тврде да их министар није информисао ни који ће бити критеријуми за отпремнине, ни по којој формули је дошао до броја од 1200 људи, као ни зашто се о вишковима размишља преко лета када школе не раде.
Веровали или не, али министарство и синдикати просвете су сложни: у школама има више предавача него што је ђацима потребно. Али, ту је слози крај. Јер, надлежни су припремили 1.200 отпремнина, а просветари су пребројали да их је 2.200 више. Зато се у синдикатима питају – коју формулу је користио министар, те како ће, када и ко одабрати оне за које више нема посла у просвети.
„Дакле, министар нам даје инфомација које су делимичне, које су непроверене, које су конфузне и које на крају оперишу тако неким популистичким, маркетиншким порукама“, каже Весна Војводић из Синдиката просветних радника Независност.
„Тај социјални програм није лош, али се само поставља питање у овој структури, структури власти како ће то бити спроведено и да ли ће то бити спроведено“, каже Валентина Илић из Синдиката образовања Србије.
Биће – одговара први човек српске просвете и то већ на јесен – с почетком школске године.
„С обзиром да иду на колективне одморе, знате и сами 15. августа је неко скупљање људи и ми до 20. августа већ имамо неко прво стање ствари. Када будемо то сагледали, видећемо које су струке, који су региони, где се шта јавља вишка и мањка и гледаћемо да распоредимо те отпремнине према некој од тих прилика“, каже министар Младен Шарчевић.
„Мислим да то неће моћи да се уради за тако кратко време, ако се уради онда ће то бити, што каже наш народ кусо одрађено и онда ћемо имати нови проблем“, наводи Валентина Илић из Синдиката образовања Србије.
Како је министар дошао до бројке од баш 1.200 више учитеља и наставника – не открива, али признаје – то није коначан број. Синдикати су незадовољни што за све сазнају из медија и што Шарчевић не говори јасно по којим критеријумима ће заинтересовани моћи до отпремнине.
„Нажалост, препознајем овде једну популистичку намеру да се створи један утисак како ће просветни систем коначно бити доведен у ред. Ми јесмо за довеђење система у ред али да то буде на основама транспарентности и да репрезентативни синдикати буду укључени“, каже Весна Војводић из Гранског синдиката просветних радника Србије Независност.
Зато очекују преговоре о условима за отпремнину, али и о висини исте. На питање да ли ће сума за одлазак из просвете бити примамљива, министар одговара: Отпремнине неће бити неповољне, али ни максималистичке.





