Правна питања и одговори2019-01-09T22:42:40+01:00

КО ОЦЕЊУЈЕ РАД НАСТАВНИКА?

РТВ djaci skola ucionica 2

Резултати на завршном испиту у основним школама бољи су од резултата прошлогодишњих пријемних испита за 15 одсто, кажу у школској управи Нови Сад. Неке школе су у самом врху по резултатима што значи да се у њима континуирано квалитетно ради, али у нашој земљи још не постоји режим оцењивања школа, којим би добре биле награђене, а оне мање добре сносиле одређене последице.

Које су то најбоље школе, постоје ли санкције за оне наставнике који нису посвећени својој професији и може ли се и како оценити њихов рад, само су нека од питање на која још нема одговора. Екстерном евалуацијом школа они би се могли пронаћи.

„То је један нови систем који је прилично другачији. Наиме, није све подређено одласку на час, већ се иде и много даље у процењивању. Гледа се однос међу запосленима, руковођење школом, оцењује се комуникација. Све је то битно у постизању резултата“, каже Петар Виђикант, из школске управе Нови Сад.

До 2013 године просветни саветници у свих 18 школских округа требало би да буду оспособљени да оцењују школе, истиче он. У Холандији се сличан систем спроводи већ три године

„Обавеза сваког наставника који има посао на неодређено време је да сваке године прави сопствене развојне планове. Те планове морамо да спроводимо и да посебно обраћамо пажњу на рад са децом која су у заостатку или спорије уче. Директор школе и интерни тренер проверавају и оцењују наш рад и успех ђака. На основу тога нас вреднују“, каже за Радио-телевизију Војводине Кор Емелкамп, наставник у основној школи у Холандији.

Оцена наставника не би требала да буде само нумеричка вредност, већ нешто што би коначно утицало на унапређења рада у школама и на њихов рејтинг. А да ли би такве промене предупредиле штрајкове, који се пред почетак школе скоро сваке године најављују, питање је.

„Логично је да сви желимо да, ако стварамо услове за рад наставницима и инсистирамо на њиховом усавршавању, направимо разлику између оних који раде и оних који не раде“, нагласио је Жарко Обрадовић, министар просвете и науке.

Кључна ствар су резултати у образовању и васпитању ученика, слажу се саговорници и они се морају континуирано и системски пратити.

Најављене новине донеће одговоре, али не можемо се отети утиску да је све то могло и раније.

 

 

6.07. 2011.|Categories: Актуелно|

ОБРАДОВИЋ: ИЗМЕЊЕН ЗАКОН О ОБРАЗОВАЊУ ОД 1. СЕПТЕМБРА

Izmene zakona pred poslanicima

obradovic u skupstini

Izmene Zakona o osnovama sistema obrazovanja i vaspitanja, koje su na dnevnom redu tekuće sednice skupštine, uređuju vaspitno-disciplinski postupak protiv učenika, zaštitu podataka o ličnosti i rad nastavnika preko norme, rekao je danas ministar prosvete i nauke Žarko Obradović.

Obradović je rekao novinarima u parlamentu da je zakon u skupštinskoj proceduri po hitnom postupku kako bi mogao da bude usvojen do početka školske godine, 1. septembra.

 

„Imali smo i dogovor sa reprezentativnim sindikatima prosvete da izmene zakona dostavimo parlamentu do 31. avgusta, što smo učinili sada i time ispunjavamo deo tog dogovora“, kazao je Obradović.

Obradović je naveo da je izmenama zakona, u dogovoru sa Poverenikom za informacije od javnog značaja, utvrdjeno da će se u školama od dece i zaposlenih uzimati samo osnovni podaci koji su potrebni za sistem obrazovanja a ne i podaci koje bi mogli biti iskorišćeni za druge namene

Izmenama zakona biće utvrdjen maksimalan dozvoljen broj neopravdanih izostanaka i oni će biti osnov da se u disciplinskom postupku smanji ocena iz vladanja.

Obradović je rekao da su prethodne dve godine primene važećeg Zakona o osnovama sistema obrazovanja i vaspitanja pokazale da su određena rešenja neadekvatna i da su djaci zbog toga pošteđeni odgovornosti.

„Izmene će omogućiti da se na vreme pribegne odgovarajućim merama, da budu uključeni roditelji, nastavnici i škola, da svi znaju u svakom trenutku ako dete izostaje i zbog čega, kako bi se mogle primeniti neke mere, odnosno sankcija“, kazao je Obradović.

Odbor za prosvetu Skupštine Srbije na današnjoj sednici prihvatio je izmene zakona i predložio ga parlamentu na usvajanje.

BETA

6.07. 2011.|Categories: Актуелно|

БЕЗ РАСПРАВЕ О ПРОГРАМИМА ЗА ГИМНАЗИЈЕ

Članovi Nacionalnog prosvetnog saveta nezadovoljni odnosom Ministarstva prosvete

NPS13

Autor: V. A. – Članovi Nacionalnog prosvetnog saveta, većinom glasova, odlučili su da skinu sa dnevnog reda jučerašnje sednice tačku u kojoj je trebalo da razmatraju predlog izmena nastavnih programa u gimnazijama. Većina članova tog tela je bila protiv da razmatra samo programe u jednom delu gimnazija, ali ne i programe za sve ostale srednje škole.

– Nemamo predlog programa za filološke i matematičke gimnazije, kao ni za srednje stručno obrazovanje. Oko 60.000 učenika iz reformisane osnovne škole će od septembra ući u srednje stručne škole, 14.000 učenika u ogledna odeljenja, a oko 18.000 u gimnazije. Ako bismo usvajali samo programe za gimnazije, to znači da bismo imali dvostruke aršine. Nije u redu da prema gimnazijama imamo elitistički odnos – rekao je Radivoje Stojković, član NPS i predsednik Zajednice gimnazija Srbije.

On je podsetio na „nepromenjen stav“ te zajednice da najpre treba da budu doneti standardi postignuća učenika, a nakon toga nastavni planovi i programi za gimnazije i srednje stručne škole.

– Ovo je već treća godina kako Ministarstvo prosvete dostavlja materijale Nacionalnom prosvetnom savetu u junu ili julu, za nastavu koja treba da počne 1. septembra. Većina članova NPS radi u obrazovanju i tokom leta koriste godišnji odmor – istakla je Desanka Radunović, predsednica NPS-a.

Ona je rekla da Savet ne snosi odgovornost što pomenuti programi nisu usvojeni i dodala da neće potpisati nijednu odluku dok Ministarstvo prosvete ne ispuni finansijske obaveze prema članovima NPS-a, koji već šest meseci nisu dobili honorare. Radunovićeva je podsetila da Ministarstvo još nije dostavilo Savetu evaluaciju oglednih obrazovnih profila u srednjim školama, iako je to zatraženo više puta.

Protest

Članovi NPS-a su protestovali i zbog toga što nisu konsultovani oko izmena i dopuna Zakona o osnovama sistema obrazovanja i vaspitanja, s obzirom na to da je i taj materijal kasno prosleđen NPS-u. Oni su ocenili da je prekršen zakon, jer je Predlog izmena zakona o osnovama sistema obrazovanja i vaspitanja već u skupštinskoj proceduri. Savet je odlučio da primedbe na izmene zakona, ipak, uputi Odboru za prosvetu Skupštine Srbije.

 

6.07. 2011.|Categories: Актуелно|
Go to Top