НИЈЕ ПОСАО РОДИТЕЉА ДА ВОДЕ ШКОЛЕ
Морамо да верујемо у учитеље, наставнике, професоре и треба преиспитати одлуку да маме и тате оцењују наставнике, сматра Александар Вучић
Исказивањем јасног става да није посао родитеља да воде школе, да морамо да верујемо у учитеље, наставнике, професоре, али и молбом најодговорнијима за образовање да се још једном преиспита одлука да родитељи оцењују наставнике, Александар Вучић, председник Србије, јуче се укључио у полемику која се већ данима води у просветној и општој јавности. Окосница дебате која не јењава јесте дискутабилна одредба новог Правилника о оцењивању у основном образовању и васпитању, прописана чланом пет, која родитељима омогућава да се удружено жале на рад запослених у школама, почевши од наставе, праћења напредовања, провере знања и оцењивања до ваннаставних активности. Томе се противе многи просветни радници уверавајући да се новом процедуром која се уводи у систем у пракси ствара огроман простор за злоупотребе и додатно деградирање одвећ урушеног угледа професије.
СПОРНО ОЦЕЊИВАЊЕ ПРОСВЕТАРА
У основно образовање уводи се процедура за жалбу већине родитеља ученика истог одељења на рад наставника
Не смирује се бура у просветној јавности због петог члана новог Правилника о оцењивању у основном образовању и васпитању, који уводи дискутабилну новину у просветну праксу. Она подразумева да осмолетке спроводе нову процедуру уколико родитељи више од половине ученика истог одељења сматрају да одређени наставник не реализује „наставу и друге облике образовно-васпитног рада, вредновање, праћење, проверавање и оцењивање у складу са законом и овим правилником”. По тој процедури, родитељи уверени да одређени наставник не ради по прописима, своје замерке треба да наведу у допису који треба да буде службено заведен и посредством представника у савету родитеља предат одељењском старешини. Даље, одељењски старешина о томе обавештава наставника против кога је поднета жалба, стручно веће и директора школе.
Правилник о Протоколу поступања у установи у одговору на насиље, злостављање и занемаривање
Правилник о Протоколу поступања у установи у одговору на насиље, злостављање и занемаривање
На основу члана 111. став 13. Закона о основама система образовања и васпитања („Службени гласник РС”, бр. 88/17, 27/18 – др. закон, 10/19, 6/20, 129/21 и 92/23) и члана 17. став 4. и члана 24. Закона о Влади („Службени гласник РС”, бр. 55/05, 71/05 – исправка, 101/07, 65/08, 16/11, 68/12 – УС, 72/12, 7/14 – УС, 44/14 и 30/18 – др. закон), Министар просвете доноси
ПРАВИЛНИК
о Протоколу поступања у установи у одговору на насиље, злостављање и занемаривање
Члан 1.
Овим правилником утврђује се Протокол поступања у установи у одговору на насиље, злостављање и занемаривање.
Протокол из става 1. овог члана одштампан је уз овај правилник и чини његов саставни део.