Правна питања и одговори2019-01-09T22:42:40+01:00

АКАДЕМЦИ БИ „ПРЕКО ГРАНЕ“

 

Anketa1

Већина нема поверења ни у државне институције

 

Готово две трећине или 63 одсто студената Универзитета у Београду жели да напусти земљу после завршетка школовања, а 56, 3 одсто њих нема поверења ни у једну државну институцију, показало је истраживање Маркетинг радионице Економског факултета. У анкети је учествовало 1.300 академаца са 27 факултета Београдског универзитета, а изјашњавали су се о друштвеним и политички темама, као и о условима студирања.

Највише поверења студенти имају у Српску православну цркву за шта се изјаснило 15,3 одсто испитаника. Влади Србије верује 2,9 одсто студената, Скупштини Србије – 1,9, у председника Србије – три одсто, у Војску – 10,5 одсто, у полицију – 2,1 одсто, у судство – један одсто, у здравство – 2,4, у школство – 2,5 одсто.

КОРУПЦИЈА

На питање о корупцији на факултетима, 18,2 одсто студената је рекло да зна за конкретан пример, а 27,7 одсто њих је чуло за неки од примера. Пушкице на испитима користи 39,4 одсто студената, 3,9 одсто бубицу, а 1,3 одсто преписивање. Више од трећине студената је чуло за неки облик дискриминације на факултетима, а 15 одсто испитаника је дискриминисано.

Од политичара највише поверења дали су Борису Тадићу и то 5,8 одсто испитаника, следи Томислав Николић са четири одсто, Драган Шутановац са 2,2 одсто и Драган Ђилас са 1,3 одсто испитаних. Када би се сада одржали избори њих 39,7 не би гласало, а од оних који би изашли 19,9 одсто би гласало за Демократску странку, 8,7 за Српску напредну странку, 6,3 одсто за ДСС, 3,3 одсто за ЛДП, 2,4 одсто за Г 17 плус …

Половина испитаника сматра да се у судовима не суди поштено и праведно. Што се тиче војне политике, 45,6 одсто академаца се изјаснило да Србија треба да сарађује са Русијом и Кином, за неутралност је 42,5 одсто њих, док девет одсто испитаника мисли да треба да се прикључимо НАТО-у. По питању кризе у Либији више од половине испитаника се изјаснило да наша земља треба да подржи народ Либије.

Кључни фактор приликом запошљавања, према мишљењу студената је веза сматра 39,8 одсто њих, следи лична способност са 28 одсто гласова, диплома са 20,9 одсто и препорука са 11 одсто. За више од половине студената су испуњена очекивања у вези са наставним плановима, предавањима и професорима.

Б.Б.

 

26.05. 2011.|Categories: Актуелно|

МЕСТА У ДОМУ ЗА 17.000 АКАДЕМАЦА

Beograd – Na mesto u nekom od studentskih domova u Srbiji naredne školske godine moći će da računa oko 17.000 akademaca. Konkurs za prijem u studentske domove biće raspisan do kraja meseca, kaže za Danas Zoran Trninić, pomoćnik ministra prosvete za investicije i učenički i studentski standard.

Prema njegovim rečima, u studentskim domovima u Beogradu biće mesta za 9.558 studenata, Studentski centar u Novom Sadu raspolaže za 2.986 mesta, u SC Niš će biti mesta za 929 studenata, u SC Subotica za 800, u Kragujevcu za 634, Užicu 112, Čačku 207, Kraljevu 68, Boru 283, dok će domovi u okviru SC u Kosovskoj Mitrovici primiti 1.674 studenta.

Trninić ističe da je deset odsto mesta od raspoloživih kapaciteta opredeljeno za smeštaj studenata iz osetljivih društvenih grupa, među kojima su studenti bez roditeljskog staranja, primaoci stalne socijalne pomoći, studenti romske nacionalne manjine, osobe sa invaliditetom…

Uslovi za prijem studenata u studentske domove biće identični prošlogodišnjim. U zavisnosti od kategorije doma, studenti će smeštaj mesečno plaćati od 880 do 1.430 dinara, dok će za ishranu morati da izdvoje 3.960 dinara.

 

 

25.05. 2011.|Categories: Актуелно|

КОНКУРС „ЕНЕРГИЈУ ШТЕДИМ ЈА ВИШЕ ВРЕДИМ“ – ВЕЛИКО ИНТЕРЕСОВАЊЕ ЂАКА

SOFIJA STEFANOVIĆ OSVOJILA PRVO MESTO

JAGODINA: U organizaciji Elektro tehničko građevinske škole ,,Nikola Tesla,, I Ministarstva rudarstva i energetike održano je takmičenje na temu ,,Energiju štedim JA više vredim,,. Osnovci i srednjoškolci dobili su vredne nagrade, poklon Minisratsva energetike i najpozantijeg pomoravskog distibutera računara ,,Crvenog džina,,

ets

Na ovom takmičenju učestvovali su pojedinačno učenici sedmog i osmog razreda osnovnih škola i ekipno učenici srednjih škola I to u tri discipline, multimedijalna prezentacija, kratka priča i plakat ili strip. Prvu nagradu za multimedijalnu prezentaciju dobija je učenica OŠ,,Boško Đuričić,, Sofija Stefanović sa nastavnikom Predragom Stevanovićem.

,,Nisam očekivala prvo mesto kao ni nagradu laptop koji će mimnogo pomoći u daljem radu i prezadovoljna sam. Prijavila sam se na takmičenje da vršnjacima ukažem na to koliko je štednja energije važna. Sa internet sam skinula fotografije i skice, koristila sam lireturu u knjigama i uradila multimedijalnu prezentaciju, kaže Sofija.

Drugu nagradu dobila je Sonja Milosavljević sa nastavnicom Ljiljanom Glođović Pantović (OŠ ,,Rada Miljković,,) a treće mesto dele Marija Mladenović i Milica Ljubanić sa nastavnikom Predargom Stevanovićem (OŠ ,,Boško Đuričić,,). Nagrade za srednje škole dobila je ekipa EGŠ ,,Nikola Tesla,, u sastavu Dušica I Pavle Aksentijević, Milan Micković I mentor Zoran Miljković, druga nagrada pripala je Gimnaziji Svetozar Marković I to ekipi u sastavu Strahinja Milojević, Viktorija Jeremić, Stefab Nikodijević I mentor Nadica Kušić dok je treća nagrada pripala EGŠ ,,Nikola Tesla,, I to ekipi u sastavu Vladimri Antić, Filip Miletić, Stefan Rakić i mentor Bojan Antić.

 

 

ets1

,,Imamo plan da ovo takmičenje postane konkurs na nivou države. Deca razumeju ovu temu, oni se već prijavljuju i na druge konkurse. EGŠ Nikola Tesla pokrenula je ovo takmičenje pre par godina i sada već imamo učešće Ministarstva rudarstva i energetike kroz podršku i eto prvu nagradu, kaže Marija Bogdanović, profesor EGŠ ,,Nikola Tesla,,.

 

ets2

 

Sonja Milosavljević rekla je da je uz pomoć slika i teksta pokušala da ljudima objasni šta znači štednja energije. Vladimir Antić učestvovao je u izradi multimedijalne prezentacije I pokušao je da skrene pažnju na potrošnju.

,,Nekih stvari oko štednje se pridržavamnekih ne. Na primer imam u kući štedljive sijalice, ali zato mi je kompjuter uključen tokom celog dana, rekao je Vladimir.

Viktorija Jeremić objasnila je da je njena ekipa već učestvovala na takmičenjima i da su oni jako zainteresovani za ovu temu. On su na šaljiv način pričom ,,Uključite se slobodno,, ukazali na problem potrošnje električne energije. Prema rečima profesora Predraga Stefanovića deca imaju svest o štednji ali u tome mora da učestvuje cela porodica kako bi se njihov znanje prenelo na svakodnevni život.

A.Đ.

CRVENI DŽIN UVEK PODRŽAVA DEČJA INTERESOVANJA

Zanimljivo je da su nekadašnji đaci EGŠ ,,Nikola Tesla,, sada uglavnom vlasnici firmi koji zapošljavaju svršene učenike ove škole a većina njih su i sponzori ove nagrade. Jedan od njih je i ,,Crveni džin,,

,,Drago mi je da mogu da pomognem đacima, da podržim njihovo inetersovanje za elektrotehniku I sve što ona obuhavata. Kao vlasnik firme koja distribuira i servisira kompjutersku opremu, znam šta deci treba a to su kompjuteri, tastature, prateća oprema. Mi smo kao što je u Jagodini poznato, uvek tu da sponzorišemo dečja takmičenja jer je budućnost u njima I njihovom znanju, kaže vlasnik Crvenog džina Saša Milojević.

 

25.05. 2011.|Categories: Актуелно|

МАЛТРЕТИРАЛИ ДЕВОЈЧИЦУ

Coka1

Инцидент који се догодио у Основној школи „Јован Поповић“ у Чоки, у којем су у време школског одмора вршњаци грубо напали и малтретирали вршњакињу П. С. из шестог разреда, прва је тема која се препричава међу житељима ове потиске варошице. Према тврдњама в.д. директорке Јулијане Багдал надлежни органи школе предузели су прве кораке, а расветљавањем појединости немилог догађаја бави се и полиција. Девојчицина мајка Л. С. огорчена оним што је приређено њеној ћерки, изјавила је за да ће случај истерати до краја, да се утврди одговорност свих виновника и надлежних у школи.

Према подацима полиције, којој је инцидент пријављен 17. маја око 13.20 сати, све се збило у учионици четвртог „а“ разреда чоканске школе, у који је ушла девојчица из четвртог „б“ разреда да потражи другара, да би је тада група дечака зграбила и почела да малтретира. Најпре су је угурали у ормар и иживљавајући се, тамо држали неко време, а када су је извукли из ормара, наставили су тортуру, чак су је, према неким сведочењима, и окренули на главачке држећи је за ноге.

У Полицијској управи у Кикинди потврдили су да је случај пријављен Полицијској станици у Чоки и да се околности утврђују, те да ће након утврђивања свих чињеница највероватније полиција огласити званичним саопштењем. Према незваничним информацијама, нападнута девојчица се отимала, наводно су двојица вршњака покушала да је бране, а остали ученици који су се затекли у учионици само су посматрали немиле сцене.

– Све околности овог догађаја се испутују. Чињенице се још утврђују, јер се воде појединачни разговори са учесницима у инциденту и сведоцима. Чим се утврде чињенице поднећем се извештај Вишем јавном тужилаштву у Зрењанину, има ли елемената и за утврђивање одговорности школе – речено нам је у ПУ Кикинда.

У полицији кажу да је после инцидента саветовано да се девојчица одмах одведе на преглед у здравствену установу, да се утврди има ли телесних повреда, што је и учињено у току истог поподнева, међутим, девојчици у току ноћи позлило, тако да је однета у Општу болницу у Сенти, где је због потреса мозга и психичких траума задржана три дана.

– Када се инцидент десио, звало ме је на дан тристо људи, распитујући се за ужасни догађај, који у школи не желе да окарактеришу као инцидент, него да све прође тек тако, а моје дете је три дана провело у болници и још је у кући, јер је добило потрес мозга. Не могу људи да верују да се тако нешто код нас дешава. Колико знам, напало ју је седморо дечака, за сада су казнили само двојицу, а остале нису, зато што су то деца угледних Чокана. То је изгледа највећи проблем. А како сам чула, казнили су дечака из Црне Баре, чији је тата обичан човек. Да нисам случај пријавила полицији и просветном инспектору, ко зна да ли би то учинили из школе. Ићи ћу до краја, нећу тек тако стати у утврђивању одговорности, мада нам је све ово мучно и болно. Када дете пошаљем у школу, њихова је обавеза да је до 13.30 чувају, како, то ме не интересује. У школи раде и кадрови који немају одговарајуће дипломе, а то су додатни проблеми – каже девојчицина мајка Л. С.

Она прича да је њена ћерка ушла у учионицу четвртог „б“ разреда да нешто каже једном дечаку, али ју је један од вршњака зграбио за руку и увукао у учионицу, па су је стрпали у орман. Њих неколицина је улазила у ормар и малтретирала је, а када су је извукли из ормана, прича огорчена мајка Л. С., нападачи су је држали за руке и ноге, а када су је пустили, ударила је главом о патос.

– Остали су јој, док је била на патосу, кидали одећу и газили је по дугој коси. У нападу нису учествовали само ученици шестог разреда, већ и неколицина старијих из осмог разреда, држали су врата тако да није могла да изиђе из учионице. Моја ћерка каже да је већ било звонило за крај великог одмора, за почетак часа, а наставника није било. Сигурно да то све није трајало само минут, већ много дуже – пет до десет минута. Полицајци су нас упутили на преглед у Дом здравља у Чоку, а после је завршила у Болници у Сенти, где је остала три дана, због потреса мозга и психичког шока који је претрпела. Ћерка сада мора код психолога, а не знам да ли ће се нешто променити у школи, јер ће тамо срести нападаче. Стрепим и да ће се малтретирање поновити, јер међу њиховим родитељима који су ме назвали било је оних који су се на све само смејали, али су неки и изражавали жаљење због поступака своје деце. Имам и млађе дете које иде у исту школу, не желим да се овакви инциденти понове – каже самохрана мајка Л. С.

В.д директора ОШ „Јован Поповић“ Јулијана Багдал каже да је случај разматран на седници Школског одбора, мада то није била посебна тема због које се заседало, него је она већ била заказана.

– Сматрала сам да Школски одбор треба да обавестим о овом догађају, по хитном поступку је одржана седница Наставничког већа, дежурство у школи је удвостручено и утростручено, а издала сам и упозорење да ће насавници који буду каснили на часове подлегати дисциплинској одговорности, управо због оваквих дешавања. Двојица ученика су кажњена умањењем оцена из владања, али чекамо коначан извештај осталих надлежних служби, да бисмо предузели и друге мере. Као школа, сем смањења оцена из владања, не можемо ништа да учинимо, али разматра се и могућност премештања ученика који су учествовали у немилом догађају у неку другу школу. Прво су кажњени они ученици за које смо добили обавештење да су били виновници, за остале ћемо сачекати детаљнији извештај, јер не желимо да учинимо ништа на брзину и исхитрено, пошто нам то не дозвољава професија. Морамо сагледати све околности, да видимо шта ће се даље предузети – каже директорка Багдал.

Она напомиње да је у време немилог догађаја била службено одсутна из школе, а да се све десило највероватније на завршетку великог одмора и у време када је требало да почне наредни час. Директорка објашњава да се звоно једном оглашава за крај великог одмора, деца улазе у учионице, наставници улазе по дневнике у зборницу, а у размаку од минут-два звонце се оглашава и за почетак часа.

– Највероватније да се све десило у том периоду, али за сада ништа званично не могу да кажем, јер још увек сагледавамо све чињенице. Обављају се и разговори са Центром за социјални рад, Полицијом, ради и наша Педагошко-психолошка служба у школи. Педагошко-психолошка служба је разговарала са двевојчицом и позвала мајку. Школа је отворена за родитеље, могу у билом које доба да дођу и предоче проблеме. У погледу овог догађаја има родитеља који су свесни поступака своје деце, а неки се сасвим другачије односе – каже Багдал.

М. Митровић

„Дневник“

 

25.05. 2011.|Categories: Актуелно|

ХУМАНОСТ ОСНОВАЦА

Желећи да покажу хуманост , али и да развеселе децу ометену у развоју из дома у Ветернику, ученици Основне школе „Иво лола рибар“ у Новом Саду су их угостили, приредили музички програм и уручили им пакетиће.Идеја о акцији прикупљања поклона потекла је од ђака 7.разреда, а подршку су им пружили другари и наставници.

25.05. 2011.|Categories: Актуелно|
Go to Top